    From: "T." <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: TV cyfrowa i kablowa
    Date: Wed, 22 Feb 2012 12:22:43 +0100

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jhh6ds$cpi$1@news.task.gda.pl...

    > Użytkownik "ela" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Teoretycznie sytuacja kablówek nie zmieni sie, natomiast w praktyce zmieni
    > się ogromnie.
    > Zaletą kablówek obecnie jest dostarczanie kilkudziesięciu programów dobrej
    > jakości, -wiecej i lepiej niz to robi TV analogowa.
    > Po wprowadzeniu platform cyfrowych wszystkie programy będa doskonałej
    > jakości i bedzie ich kilkadziesiąt, - cześć (ok 20 ) bezpłatnych i
    > kilkadziesiąt płatnych.

    Na razie mowa jest o 3 multipleksach, więc skąd informacje że będzie ich
    kilkadziesiąt? Na razie jest ich 15 (część nie działa, część jest
    powtarzana - TVP1 i 2 i Info, cześć jest duplikowana w wersji HD - TVN i
    Polsat).

    > Nie będzie więc potrzeby płacić dodatkowych opłat operatorom kablówek
    > skoro w podobnej (albo lepszej) jakości odbierać będzie można
    > kilkadziesiąt programów bezpłatnych, a jesli będzie któs miał specjalne
    > zyczenia to pod konieć 2011 ruszą płatne dodatkowe programy.

    Mamy już 2012 i nic takiego nie ma miejsca. No chyba że z satelity. 500
    kanałów po arabsku :-)
    Mit o świetnej jakości cyfrowego nadawania jest częściowo mitem. Tam, gdzie
    odbiór sygnału (czy to cyfrowego, czy analogoweo) jest poprawny, tam jakość
    będzie lepsza (ale o rewolucji trudno mówić). Tam gdzie sygnał analogowy był
    zaszumiony może okazać się, że cyfrowego nie będzie wcale, bo poziom szumów
    i utraconych w związku z tym pakietów będzie zbyt duży. Czasem to widać np.
    na TV Puls i wygląda to podobnie jak przy "przycinaniu" obrazu odtwarzanego
    z Internetu.

    > Liczba zainteresowanych kablówkami w naturalny sposób spadnie i jesli
    > szybko nie znikną one całkowicie to pozostana (w co watpię) jako medium
    > niszowe. Dodatkowo cios zada im wprowadzenie TV mobilnej.
    > Kto się teraz nie "załapie" na cyfryzację to zniknie z rynku. Dlatego
    > rządzacy korzystają z okazji i nie wpuszczają TV Trwam na platformę
    > cyfrową aby ją wyeliminowac, tak samo jak wczoraj Putin kazał zamknąć
    > "Echo Moskwy". W obu przypadkach ten sam powód,- obie stacje krytykują
    > władze.
    Tu znów mit i mieszanie polityki do techniki. O. Rydzyk nie ma żadnego
    probelmu, żeby wykupić miejsce w multipleksie - cała afera powstałą dlatego,
    że TV Trwam chce uzyskać koncesję bezpłatną i o to jest walka. Jeśli
    zapłaci - będzie traktowany jak każdy inny nadawca komercyjny i nikt nie
    będzie miłą jak go "blokować".
    Poza tym sam sobie zaprzeczasz - skoro będzie kilkadziesiąt programów
    cyfrowych, to dlaczego Trwam miało by nie być? :-)
    I nie chodzi o żadne załapywanie się, ale o zasady biznesowe i opłaty za
    emisję w kolejnych pakietach (multipleksach). Kwestia cyfryzacji samego
    sygnału jest banalna, bo w zasadzie urządzenia są już cyfrowe i nawet nie ma
    czego konwertować (tzn. sygnału analogowego na cyfrowy). Podejrzewam, że
    wręcz jest odwrotnie - sztucznie podtrzymuje się kanały analogowe przez
    konwersję sygnału cyfrowego na właśnie analogowy.
    T.