  • Data: 2018-09-20 09:09:20
    Temat: Re: Tajemniczy flash drive w drukarce HP 3800
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 Sep 2018 08:56:33 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > No i pomyśleć, że te wszystkie postscripty, a wcześniej fontowe języki
    > opisu strony, wymyślono między innymi po to, by nie trzeba było
    > przesyłać do drukarki całej bitmapy strony. Miałem kiedyś LBP8 Cannona,
    > matekę wszystkich drukarek laserowych. Język miała tragiczny, więc w
    > zasadzie jedynym sposobem wydrukowania czegoś, co miało wygląd, było
    > przygotowanie strony nazewnątrz i wysłanie jej rastra. To "natychmiast"
    > trwało wtedy ponad minutę.

    Idea jest słuszna - opisać wszystko wektorem i przekazać do hardware by
    tam dedykowany ASIC sobie z tym poradził, a użytkownik niech sobie w tym
    czasie stuka coś innego na PC. Ale ludzie teraz takie gnioty robią, że
    dedykowany hardware sobie nie radzi i trzeba zaprzęgać do liczenia CPU 3
    GHz... Kiedyś takiej możliwości nie było.

    Z tymi PDFami to często porażka jest, właśnie przez ludzką niekompetencję
    i/lub lenistwo. Fiskus to był jeden przykład, drugi który mi przychodzi
    do głowy to elektroniczny podręcznik producenta od któregoś z moich
    dawnych samochodów - kilkadziesiąt stron, a otwierał się z 30s licząc nie
    wiadomo co (znów jakieś wielowarstwowe grafiki tam siedziały, do tego o
    nienormalnie wysokiej rozdzielczości).
    A np. faktury PDF które dostaję od mojego ISP ważą... niemal 1 MiB każda.
    A to tylko kartka A4 z małą tabelką. Po ponownym "wydrukowaniu" do pliku
    schodzi do 40 KiB, przy identycznym wyglądzie. Tragedia. Dokąd zmierzamy?

    Mateusz