    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Taka ciekawostka z powerbankiem i pojemnoscią
    Date: Thu, 3 Sep 2015 12:58:16 +0200
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello J.F.,

    Thursday, September 3, 2015, 12:39:37 PM, you wrote:

    > No coz, efekt jest taki, ze powerbank oparty na jednym ogniwie 18650 o
    > pojemnosci ukrytej laduje smartfona do 75%.
    > Smartfon ma baterie "3.8V 9.88Wh" - taka moda u samsunga :-)

    Czyli 2.6Ah. 75% z tego to 1.95Ah - zadziwiająco duża pojemność
    powerbanku.

    > Jak to wyglada w samym telefonie to nie wiem - jest jakas przetwornica
    > do ladowania, czy zwykly liniowy ogranicznik pradu - bo tu tez moze
    > byc pole do strat ...

    Już pisałem - znane mi kontrolery 0.5A są liniowe. Być może w
    mocniejszych wersjach zdecydowano się na step-down. Taki LM2675 ma
    ok. 90% sprawności w takich warunkach (pomimo pracy poniżej zalecanych
    parametrów).

    --
    Best regards,
    RoMan