    From: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Tani telefon z NFC
    Date: Sat, 20 Oct 2018 12:23:25 +0200

    On 20.10.2018 09:02, ToMasz wrote:
    > W dzisiejszych czasach, dla mnie trudne do zrozumienia jest to, że 99%
    > ludzi  na PC używa adblokera bo nie chcą reklam,  ale na telefonie - już
    > nie. Nie kupiłbym telefonu z androidem, w którym nie mogę zrobić roota,
    > choćby po to aby kalkulatorowi odebrać możliwość korzystania z netu.
    > Youtube z reklamami i działającym ekranem - zapomnij. Youtuba _słucham_
    > w aucie zamiast radia. Może o tym wątkotwórca nie wie, ale do
    > wspomnianych blokad jest potrzebny root, który mocno się kłuci z
    > płatnościami NFC telefonem.
> [...]
    Są aplikacje służące do blokady reklam bez roota i wykorzystujące do
    tego celu wbudowaną w Androida funkcjonalność VPN. Tak na prawdę nie
    korzysta się wtedy z VPN-a na serwerze gdzieś w sieci, a jedynie
    aplikacja tworzy taki serwer, który lokalnie rozwiązuje nazwy domenowe i
    w przypadku, gdy natknie się na taką, która jest wyznaczona do
    zablokowania, to dostęp do niej blokuje (tutaj nie jestem pewien czy
    przekierowuje na localhost tak jak blokada w /etc/hosts czy w inny, w
    każdym razie na pewno lokalny sposób).

    Tym niemniej root ma wiele więcej zalet, dla których i ja rootuję
    wszystkie używane przeze mnie smartfony, a przy wyborze nowego (chociaż
    używanego) omijam Nokie (chociaż niedawno umożliwili to w którymś jednym
    modelu), Huaweie, Honory i Blackberry (chociaż chciałbym coś z
    klawiaturą sprzętową) ze względu na robienie pod górkę deweloperom i
    utrudnianie nie tylko wgrywania custom ROM-ów, ale właśnie nawet
    rootowania. Nawet Nokię E51 na Symbianie odblokowywałem tak, aby mieć
    dostęp do plików systemowych. Można by rzec półżartem, że wtedy czuję,
    że to ja jestem właścicielem smartfona.