  • Data: 2018-10-20 16:56:40
    Temat: Re: Tani telefon z NFC
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-20 o 09:02, ToMasz pisze:

    > pozwólcie że to rozwinę. płacenie telefonem z nfc jest fajne jak
    > "wyskoczyłeś" pobiegać i masz ochotę na kawę albo hamburgera. bo jak
    > kupisz "coś" to już musisz to nieść, a jak niesiesz zakupy to czemu nie
    > portfel?

    Strasznie naciągana teoria. Niosąc zakupy może mi się nie chcieć nieść
    portfela. Poza tym w czym problem nieść zakupy, jak się wyskoczyło bez
    portfela.

    No i ostatnie, ale nie mniej ważne - NFC uczy mnie, że nie muszę się już
    martwić o to, aby pamiętać o karcie.

    > W telefonie padnie bateria - jesteś odcięty od pieniędzy. W

    To jest prawda. Z drugiej strony - dla typowej osoby korzystającej z NFC
    z telefonu padnięcie baterii jest na tyle kłopotliwe w wielu innych
    aspektach, że nie dopuszcza do tego (powerbank/ładowarka). Ostatecznie,
    zakładając, że nie posiada się ajfona, można po prostu poprosić w
    sklepie o podłączenie telefonu na chwilę do ładowarki.

    > Reasumując. z jednej strony wygoda płacenia za coś czego nie niosę,
    > okupiona: wyższą ceną telefonu, brakiem roota(a wiec posiadaniem

    Różnie z tą ceną bywa, wszak można podać przykłady wielu telefonów z
    NFC, będących tańszymi od tych bez.

    > Ps. każda płatność kartą, pociąga za sobą opłaty. banał, bo przy kawie
    > to 60groszy, ale kupując rower zapytaj ile dostaniesz upustu za płatność

    Opustu.

    > gotówką. jak będzie kumaty szef firmy, da Ci lampy albo licznik.

    To jest jakby niezależne od NFC. Wiadomo, kupujesz komputer, może rabat
    dostaniesz (ale raczej nie w MM), kupujesz kawę - to pewnie zwyżkę, bo
    się bariście nie chce liczyć i transportować pieniędzy.

    > Możesz więc pójść na kompromis. płać telefonem blikiem. 99% punktów
    > handlowych zaakceptuje, opłata bankowa za usługę zero, telefon może mieć
    > roota, nie musi mieć nfc

    Jeszcze nie testowałem. Ani nie wczytywałem się na czym polega, tylko
    słyszałem hasło.

    --
    Liwiusz