  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tanie czujniki cofania z allegro
    Date: Sun, 26 Jun 2011 10:21:33 +0200

    Dokladnie, zmierzyc srednice i tyle, kupic w sumie z samym buzzerem
    (piszczykiem) przynajmniej ja tak myslalem. Mam takie za 65zl (na allegro
    upatrzone, kupione we Wroclawiu na Braniborskiej kolo Domaru, z tylu).

    Valeo maja mniejsza srednice (chyba 18mm) niz te chinskie (21-22?) takze bylby
    problem (niby daja przejsciowki ale to nie wyglada dobrze).

    Wyswietlacz walic bo i tak cofam na "szyje" a piszczyk tylko ostrzega o czyms
    czego moglbym nie widziec. Montaz 2h (mierzylem dlugo przed wierceniem by bylo
    dokladnie -krawiecka miara jak znalazl). Piszczy z bagaznika i starcza. Mozna
    sobie zaszalec i kupic peszel samochodowy (cienki) z allegro i masz prawie jak
    fabryka (w bagazniku w tym ida kable). Przylepiona centralka jest do nadkola na
    zalaczona tasme 3M z rzepem. Moze przeniose jeszcze buzzer do kabiny bo bedzie
    lepiej slychac. Mam zrobione tez przygotowanie pod montaz taki ze MUTE w radio
    sie wlaczy jak bede cofac (musze tylko przekaznikiem zmienic +12V na zarowce
    cofania na mase...). Wyswietlacz o tyle dobry ze pokaze z ktorej strony zbliza
    sie przeszkoda ALE i tak musisz sie zatrzymac ;-)

    Od roku nic nie padlo, mam czujniki "skosne" takie do obracania, imho dobry
    pomysl chinoli. Polakierowane i to najwazniejsze!!!! 20zl za farbe i wyglada
    super. Z palety DEŁU jeden kolor byl b. zblizony to wzialem (45zl dorobienie
    lakieru i nabicie jakby ktos chcial blizszy ideal choc i tak nie osiagnie 1:1).

    Warto kupic dwa zestawy jakby czujnik padl - dobra rada w sumie, pomalowac za
    jednym razem. W szczeline dac paseczek grubszej foli PE (cienki, dlugi)
    pomalowac, paseczek usunac - przed malowaniem przejechac 2000 papierem, wymyc
    IPA, sprawdzic czy dobrze zmatowiona jest oryginalna farba/lakier by sie nowy
    trzymal uczciwie, na bokach tez tak samo. W karton po pizzy z nawierconymi
    dziurami umiescic - z glowa i delikatnie polakierowac. 3 warstwy i kolor mam
    jak trzeba. Malowac w dniach jak dzis, wilgotno i nie lata duzo syfu coby sie
    mogl przylepic :)

    Czujniki polecam, mozna i na valeo sie szarpnac...

    Do wiekszych aut polecam jednak kamere cofania i monitor [<300zl jak zamowisz z
    chin], zawsze widziec 100% lepiej niz tylko slyszec no i widzisz wszystko a
    czujnik dzwiekowy nie wykryje okraglego slupka ktory nie odbija idealnie
    dzwieku acz go rozpraszac moze nie typowo i dupa.

    Uf....