  • 1. Data: 2011-06-25 18:56:29
    Temat: Tanie czujniki cofania z allegro
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Witam
    Chciałbym poznac opinie o tych najtanszych czujnikach cofania z
    wyswietlaczami led ktorych pełno na allegro. Zaczynają się juz od
    60zł. Ogólnie to bym raczej tego nie kupił ale mam auto a którym było
    to kiedyś montowane ale nawaliło i zostały mi dziury w zderzaku.
    Pomyślałem że jak już sa to dokupie tylko chciałbym coś działającego a
    nie piszczącego z byle powodu typu wilgoć po deszczu. Ktoś montował te
    najtansze zestawy i może napisać jak to sie spisuje np po umyciu auta
    ale po dobrej ulewie? słyszałem dawniej że te najtańsze lubią
    wariować. Wadą też jest pomiar który konczy się juz 30-40cm od
    przeszkody co może być troche mało przy bardzo ciasnej zatoczce :) W
    każdym razie prosze o opinie bo w archiwum bardzo stare tematy...

  • 2. Data: 2011-06-25 19:38:04
    Temat: Re: Tanie czujniki cofania z allegro
    Od: koziel <k...@w...pl>

    co prawda w swoim aucie mam fabryczne czujniki, ale moim zdaniem,
    powinienes zainwestowac w cos drozszego - raczej standardowo cena jest
    wyznacznikiem jakosci. Wez cos ze sredniej polki cenowej - a mozesz
    tez rozejrzec sie za czujnikami fabrycznymi (tyle jest sprzedawcow
    czesci). W kazdym razie, ja bym nie polcal taniej chinszczyzny - ale
    niech wypowiedza sie posiadacze ;-)

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 3. Data: 2011-06-25 19:49:34
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Uzytkownik "koziel" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...
> [...]
    > tez rozejrzec sie za czujnikami fabrycznymi (tyle jest sprzedawcow
    > czesci). W kazdym razie, ja bym nie polcal taniej chinszczyzny - ale

    Valeo lub amervox - innych nie testowalem. Valeo lepsze od amervox, bo te
    ostatnie w czasie ulewy glupieja, poza tym bez problemów.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 4. Data: 2011-06-25 19:51:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 09:56:29 -0700 (PDT), BearBag napisał(a):

> [...]
    > nie piszczącego z byle powodu typu wilgoć po deszczu. Ktoś montował te
    > najtansze zestawy i może napisać jak to sie spisuje np po umyciu auta

    Ja mam najtańsze chińskie z ebaya. Działają bez zarzutu, choć z lekkim
    opóźnieniem - co widać jak ktoś wchodzi z tyłu, dźwięk jest z opóźnieniem
    około sekundy. Przy wolnym cofaniu zero problemu, przy szybkim można sobie
    zrobić kuku.
    Auto musi byc naprawdę koszmarnie mokre, żeby czasem daly jakiś dziwny
    alarm, który trwa przez kilka sekund i później znów działa dobrze.
    Generalnie - świetnie wydane pieniądze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 5. Data: 2011-06-25 20:05:56
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-25 18:56, BearBag pisze:
> [...]
    > przeszkody co może być troche mało przy bardzo ciasnej zatoczce :) W
    > każdym razie prosze o opinie bo w archiwum bardzo stare tematy...

    Ja sie podepne - czy hak wystajacy na ok.20cm za zderzak moze powodowac
    jakies problemy typu "falszywy alarm" czy raczej kat dzialania tego
    ustrojstwa eliminuje takie niespodzianki?

    pzdr

    --
    venioo
    GG:198909

  • 6. Data: 2011-06-25 20:33:31
    Od: krzyss <k...@S...com>

    W dniu 2011-06-25 20:05, venioo pisze:

    > Ja sie podepne - czy hak wystajacy na ok.20cm za zderzak moze powodowac
    > jakies problemy typu "falszywy alarm" czy raczej kat dzialania tego
    > ustrojstwa eliminuje takie niespodzianki?

    U mnie hak nie przeszkadza, nie jest widziany przez czujniki

    --
    ===-----== krzyss vel Qkill ==-----===
    ----===---- www.krzyss.com ----===----

  • 7. Data: 2011-06-25 20:51:28
    Od: koziel <k...@w...pl>

    On 25 Cze, 14:05, venioo <p...@o...eu> wrote:

> [...]
    > jakies problemy typu "falszywy alarm" czy raczej kat dzialania tego
    > ustrojstwa eliminuje takie niespodzianki?

    u mnie takich problemow nie ma - jednak mam niestandardowy czujnik:
    jest zamontowany pod ramka na tablice rejestracyjna (nieidoczny
    prawie). Jedynie gdy cofam z przyczepka i wykrecam pod pewnym katem,
    wowczas informuje o przeszkodzie ;-)

    Pozdrawiam,
    Emil.

    http://allegro.pl/show_item.php?item=1683757984
    http://allegro.pl/alufelgi-4x100-15-i1683758195.html

  • 8. Data: 2011-06-25 23:21:17
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    BearBag <c...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > aj=B1cego a
    > nie piszcz=B1cego z byle powodu typu wilgo=E6 po deszczu. Kto=B6 montowa=B3=
    > te
    > najtansze zestawy i mo=BFe napisa=E6 jak to sie spisuje np po umyciu auta
    > ale po dobrej ulewie? s=B3ysza=B3em dawniej =BFe te najta=F1sze lubi=B1
    > wariowa=E6. Wad=B1 te=BF jest pomiar kt=F3ry konczy si=EA juz 30-40cm od
    > przeszkody co mo=BFe by=E6 troche ma=B3o przy bardzo ciasnej zatoczce :) W
    > ka=BFdym razie prosze o opinie bo w archiwum bardzo stare tematy...
    Ja mam w aucie najtansze (wtedy cos 300zl) czujniki, juz od 7 lat. Ostatnio
    wysiadla jedna sztuka, przy czym jakos 'skorodowal' z zewnatrz, zimy mu
    zaszkodzily czy cos. Oczywiscie jest szansa ze teraz chinskie sa gorsze niz
    kiedys, ale za 60zl to bym kupil w ciemno dwa kompety (jeden na zapas ;-).
    Chociaz zgadzam sie ze fabryczne lepsze (ok 20cm vs 35m w chinskich)
    Majac dziury w zderzaku to bym przede wszystkim skupil sie na tym zeby dobrac
    czujniki ktore beda pasowac.

    --
    pozdr,
    BrunoJ, Bydg

  • 9. Data: 2011-06-26 01:12:25
    Od: hamberg <r...@g...com>

    On 25 Cze, 19:38, koziel <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > tez rozejrzec sie za czujnikami fabrycznymi (tyle jest sprzedawcow
    > czesci). W kazdym razie, ja bym nie polcal taniej chinszczyzny - ale

    no wlasnie - nie znam nie polecam...

    ja mam tania chinszczycne - swietnie to wszystko dziala chociaz jeden
    czujnik padl to i tak sie oplacilo. Juz czwarty rok jezdze i skoro nie
    widac roznicy...

    Jesli zastanawiasz sie nad dokladnoscia - bardzo dokladne.

  • 10. Data: 2011-06-26 02:32:44
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin BrunoJ

    > Chociaz zgadzam sie ze fabryczne lepsze (ok 20cm vs 35m w
    > chinskich)

    Fabryczne to raczej 5 cm, a nie 20. Jaki sens mają w ogóle czujniki,
    które pokazują te 35 cm? Przecież większą dokładność osiągniemy patrząc
    do tyłu...