  • Data: 2017-02-20 18:02:31
    Temat: Re: Telefon Tulipan - 1994r.!
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:58ab0cf3$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
    > Prosto w 1994 to bylo kupic na Taiwanie potrzebny uklad scalony :-)

    Ale to jeśli, to jakiś prosty z generacją tonów. Mniej komplikacji,
    trwalsze.

    > Szczegolnie ze od razu potrafi pulsowo, a 90% linii u nas wymaga pulsowo
    > :-)

    -ło chyba... Niektóre scalaki potrafiły się przełączać, nie trzeba zaraz
    komputera jednoukładowego zaprzęgać.

    > Komplikowac to jest wlasnie wstawiac te cewki :-)

    Rozwiązanie okazało się prawie dobre.

    > To co Jarek podeslal wymaga wielostykowej klawiatury - tez taka miales ?

    Tak, miałem. z cewkami, wielkością mniej-więcej jak to, co podesłałem. Tylko
    te cholerne styki, szybko syfiały po zaczyszczeniu, jakiś lipny fosporobrąz,
    czy inna cholera. Myślałem o ich zastąpieniu jakimiś mikroprzełącznikami (bo
    mechanika nawet jakoś sie trzymała, syfne były same styki), lub czymkolwiek,
    co by się zmieściło do obudowy, lub niewiele wystawało, bo i tak w sumie
    schowane było do środka, więc czy było by piękne cacane, czy wisiało
    brzydkim pająkiem, z zewnatrz i tak nie było widać, więc można by było sobie
    pofolgować. No, ale w czasach przedinternetowych nie było tak łatwo. A
    wyprawa na giełdę elektroniczną, to przelot na skuśkę przez całe miasto.
    Dziś chociaż metro jest...

    > A ono nie bylo na bipolarnych ?

    Tak... i scalaki, jeden czy dwa, nie pomnę. Wzmacniacz w.cz. AM jednak był
    na OIMW, 2SK41. Nawet nie zabezpieczony, skoro nie on strzała dostał, tylko
    metalowa obudowa, a mimo to zdechł. Aby w ogóle czegokolwiek posłuchać na AM
    (makabra bez filtrowania w obwodach wejściowych), musiałem przewód od razu
    przy mieszaczu przypiąć. Więcej gwizdów i innych jazgotów, niż przekazu. Ale
    w 1993 roku nie było takiej sieci nadawczej UKF i jedynki trzeba było
    słuchać na długich.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.