    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Telekomunikacja NOVUM :(
    Date: Mon, 25 Jan 2010 10:57:32 +0100

    brum pisze:

    > dostrzegasz roznice miedzy niewychowanym akwizytorem, a klientem ?

    Biznes to korzyść obopólna. Jeśli ktoś do mnie dzwoni, to znaczy, że
    ma interes do zrobienia, na którym być może ja również zyskam.
    Spuszczając go na drzewo nie dowiem się, czy nie straciłem okazji.

    Telefon to dobry sposób na dotarcie do klienta, ponieważ:

    - jest o wiele tańszy i mniej czasochłonny niż akwizycja bezpośrednia,
    co zresztą jest o wiele mniej lubiane
    - jest dozwolony, w przeciwieństwie do ofert mailowych

    Zazwyczaj wystarczy kilkadziesiąt sekund, aby dowiedzieć się, czy
    warto poświęcać dalej czas na rozmowę o biznesie oferowanym przez
    akwizytora, jak go nazwałeś.

    Oczywiście można każdego z góry odsyłać na Berdyczów do sekretariatu,
    ale takie zamknięcie się jest co najmniej dziwne. Często świadczy też o
    pewnych problemach psychicznych rozmówcy (boi się rozmawiać z
    nieznajomymi, jest nieufny, nie umie podejmować decyzji, nie umie szybko
    ocenić proponowanego mu rozwiązania itp.), jednak cechy te nie powinny
    występować u mężczyzny, a zwłaszcza u przedsiębiorcy.

    Należy pogodzić się ze światem takim, jaki jest, a nie żalić się i
    zamykać w swojej skorupie. Reklama pasywna to nie jedyny środek dotarcia
    do klienta. Aktywne pozyskiwanie klientów często lepsze i coraz bardziej
    popularne. Tak będzie i należy zrobić tak, aby jak najwięcej na tym
    skorzystać. W końcu co złego jest w tym, że ktoś specjalnie do nas
    dzwoni w celu ubicia dobrego interesu?

    --
    Liwiusz