  • 11. Data: 2010-11-16 02:10:23
    Temat: Re: Temat zarowek.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Nov 2010 22:59:12 +0100, Michał Baszyński wrote:
    >jeśli będzie we Wrocławiu w jakimś sensownym terminie spot grupowy to
    >mogę Ci taką przynieść do obejrzenia - masz w niej specjalnie lokalnie
    >delikatnie podbarwioną bańkę
    >http://tnij.org/nightguide

    No, to jestem ciekaw ile w tym prawdy a ile marketingu :-)

    No i na ile sie to sprawdza z dowolna lampa, a nie tylko marki Philips
    :)

    J.

  • 12. Data: 2010-11-16 08:37:01
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Użytkownik "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> napisał w
    >
    > I znow sie upierdliwie przypomne ze strumien swietlny zarowek
    > samochodowych jest okreslony norma, a dopuszczale odchylki to tylko 15% ..

    Ja to wiedziałem przed zakupem i mimo to kupiełem na próbę. Na poprawę o 90%
    nie liczyłem i tak nie jest ale i tak jest lepiej niż na standardowych.

  • 13. Data: 2010-11-16 09:32:02
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 10-11-15 21:18, Arbiter pisze:

    > do soczewek wyłącznie xenony. Żarówki typu "Premium" to w tym przypadku
    > wydawanie kasy które nie przyniesie proporcjonalnego do wydatku efektu.
    > Soczewki w starym audi masz pewnie wypalone, więc od ich regeneracji
    > należałoby rozpocząć temat.

    Zaraz zaraz, tam seryjnie siedzi soczewka to raz. Dwa to ten samochod ma
    5 lat, to az "takie stare Audi"? Bo po takim czasie to nie wydaje mi
    sie, zeby cos z soczewkami sie stalo.

    > Wszystkie xenony będą nielegalne

    Czesc producentow np. Hella produkuje zestawy xenonow pod konkretne
    auta. Beda nielegalne? Poza tym w tym modelu byly seryjnie wsadzane
    soczewki, xenony i bixenony...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 14. Data: 2010-11-16 10:31:09
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-11-15 14:05, PaweL pisze:
    > s? 3 rozwi?zania:
    > - ?wiat?a dzienne

    a one lepiej świecą w nocy? bo chyba o to pytał autor wątku

  • 15. Data: 2010-11-16 14:51:39
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 16 Lis, 09:32, Maciej Browarczyk <m...@N...org>
    wrote:

    > Zaraz zaraz, tam seryjnie siedzi soczewka to raz. Dwa to ten samochod ma
    > 5 lat, to az "takie stare Audi"? Bo po takim czasie to nie wydaje mi
    > sie, zeby cos z soczewkami sie stalo.

    Zdziwilbys sie. Wez latarke, poswiec przez soczewke "od frontu" i przy
    uzyciu malego lusterka zagladnij na gorna polowe lustra, ktore jest za
    soczewka - bedzie conajmniej matowe.

    > Czesc producentow np. Hella produkuje zestawy xenonow pod konkretne
    > auta. Beda nielegalne? Poza tym w tym modelu byly seryjnie wsadzane
    > soczewki, xenony i bixenony...

    W Audi jest duza szansa, ze maja podwojna homologacje (tak jest w np.
    A6 C5) - zarowno na xenon, jak i halogen - poszukaj oznaczen, jesli
    jest HCR i jednoczesnie DCR - mozna legalnie wlozyc D2S.

    pozdr
    AA

  • 16. Data: 2010-11-16 15:07:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com> napisal
> [...]
    > jesli
    > jest HCR i jednoczesnie DCR - mozna legalnie wlozyc D2S.

    Ale co ma homologacje - samochod, lampa ?

    D2S ma chyba inny cokol niz dowolny halogen, to sobie nie bardzo
    wyobrazam lampy "dwusystemowej".

    J.

  • 17. Data: 2010-11-16 16:06:39
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 16 Lis, 15:07, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com> napisal

    > Ale co ma homologacje - samochod, lampa ?

    Lampa, ale diagnosci/drogowka sa szkoleni, ze jesli jest DCR na
    kloszu, to moze byc xenon (przy zalozeniu, ze sa spryskiwacze i
    samopoziomowanie, rzecz jasna :) ).

    Tu masz oznaczenia na fabrycznym reflektorze z wyzej wymienionego A6:

    http://img403.imageshack.us/img403/5366/lampa.jpg

    > D2S ma chyba inny cokol niz dowolny halogen, to sobie nie bardzo
    > wyobrazam lampy "dwusystemowej".

    Mam w domu taka soczewke z D2S rozebrana, sprawdze, czy pasuje H1/
    H7 :)

    pozdr
    AA

  • 18. Data: 2010-11-17 02:57:01
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:ibtfi3$9kt$1@node1.news.atman.pl...

    > Zaraz zaraz, tam seryjnie siedzi soczewka to raz. Dwa to ten samochod ma 5
    > lat, to az "takie stare Audi"? Bo po takim czasie to nie wydaje mi sie,
    > zeby cos z soczewkami sie stalo.

    nie traktuj tego zbyt osobiście, ale 5 lat dla soczewek to zwykle koniec
    życia. Soczewki po roku używania wyglądają zwykle na mocno zużyte (wypalenie
    odblasku + zabrudzenie szkła) a po 5 latach to już tam może nie być głównej
    części odblasku.
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/13650.Regeneracja.
    odblaskow
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/14937.Slabe.reflek
    tory.xenonowe

    > Czesc producentow np. Hella produkuje zestawy xenonow pod konkretne auta.
    > Beda nielegalne? Poza tym w tym modelu byly seryjnie wsadzane soczewki,
    > xenony i bixenony...

    będą nielegalne, ale będą dobrze świeciły. Jesli masz fabrycznie halogeny to
    gniazdo jest pod halogen. Reszta pasuje też do xenona ale musisz dobrać
    palniki (prawdopodobnie H7)

    Wypalenia homologacji na obudowie reflektora są uniwersalne, bo praktycznie
    taki sam jest reflektor soczewkowy w xenonie i halogenie (prawdopodobnie
    różni się tylko gniazdo na żarówkę)

    --
    http://swiatla.arbiter.pl/

  • 19. Data: 2010-11-17 02:58:54
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Uzytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:114f2976-add8-4660-bada-> Tu masz oznaczenia na fabrycznym reflektorze
    z wyzej wymienionego A6:

    > http://img403.imageshack.us/img403/5366/lampa.jpg

    te same obudowy sa do xenonów i halogenów, stad uniwersalne oznaczenia
    homologacyjne. Do gniazda d2s nie zmiescisz halogena i odwrotnie
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16191.DCR.HCR
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17116.HCR.DC.HR
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16178.Oznaczenia.r
    eflektora

  • 20. Data: 2010-11-17 03:01:45
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > No, to jestem ciekaw ile w tym prawdy a ile marketingu :-)

    głownie marketing, bo tak jak zauważyłeś, świecą wcale nie dużo mocniej, ale
    może te +15%
    A oznaczenia + 50%, +80% można sobie między bajki włożyć.

    co do geometri żarówek to wszystkie mają podobny pręcik, więc do "stref
    kierowania" podchodzę z przymrużeniem oka.

    a bańka żarówki jest rzeczywiście kolorowana, ale to moim zdaniem nie wnosi
    żadnej nowej jakości - po prostu bajer
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16174.Trwalosc.zar
    owek.Philips.X-TREME.POWER