    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Termostat: LM57 Texas Instrument
    Date: Thu, 2 Aug 2018 22:12:15 -0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale zmierz, to sie moze duzo wyjasnic.

    > No tak, to nawet jak sie grzeje od pradu rezystora, to tym bardziej
    > bedzie wyjscie przewodzic i grzalki nie wlaczac.
    >
    > Ale skoro tak ... to jak spowodowales wlaczenie grzalki ?
    > Trzeba bylo uklad schlodzic, czy prog jest ustawiony wyzej ?
    > Bo skoro grzalka odlaczona, to sie nie powinien przestawic ... wiec
    > moze jakies zaklocenia lapie ?

    > To nam nie przeszkadza w kwestii wyrowania mocy strat, ale jak teraz
    > patrze - chyba nie ona jest przyczyną.

    Ano nie jest...

    Otóż ten układ jest zasilany prosto z sieci...
    Użyty jest beztransformatorowy zasilacz na NCP1014, ustawiony aby
    produkował 11V i to jest podawane na micropower regulator LP2981. Oba
    układy grzeją się sporo...

    Z tego regulatora zasilana jest zielona LED sygnalizująca zasilanie (150
    ohm opornik z 3.3V zielony led, czyli prawie 10mA).

    Jak układ wykryje temperature niższą niż progowa, czyli włączy grzałkę, to
    dostajemy dodatkowy pobór prądu rzędu 20mA bo mamy żółtą diodę
    sygnalizującą załączenie grzałki i leda wewnątrz optotriaka, a właściwie
    optycznie izolowanego sterownika normalnego triaka (układ MOC3020) czyli 2x
    10mA przyrost prądu i regulator LP2981 się grzeje jeszcze bardziej gdy
    grzałka włączona i podgrzewa termostat siedzący na laminacje FR4 obok...

    Myślę, że dojdą dodatkowe problemy jak się to puści w Europie na dwukrotnie
    większym napięciu sieciowym - pewnie NCP1014 będzie jeszcze cieplejszy :-(

    Ech... nie ma chyba prostego sposobu aby to ponaprawiać "na szybko" -
    trzeba to przeprojektować i odsunąć grzejące się elementy od termostatu,
    ponacinać płytkę aby nie było termicznego połączenia przez włókna szklane
    laminatu itp, itd...