eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla 3 - autonomia w Polsce › Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
    efonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!border2.nntp.ams1
    .giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada
    .pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <5ce286a8$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <qccirf$jfd$1@dont-email.me>
    <qcdji5$mns$1@news.icm.edu.pl>
    <5cea618f$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcdqni$2d3$1@node2.news.atman.pl>
    <5cea863d$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <qceb6f$hgo$1@node2.news.atman.pl>
    <5ceabf6f$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcelo2$r6j$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <qchebj$sb5$1@news.icm.edu.pl>
    <5cee3c2f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcn0ur$r55$3@news.icm.edu.pl>
    <5cf00f20$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcpnta$a81$1@news.icm.edu.pl>
    <5cf10720$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <qd3ucv$3r8$1@news.icm.edu.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Tue, 4 Jun 2019 20:40:56 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.7.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <qd3ucv$3r8$1@news.icm.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 56
    Message-ID: <5cf6bb3a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.96.136
    X-Trace: 1559673658 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 512 79.191.96.136:52471
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2657838
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-06-03 o 22:02, kk pisze:
    > On 2019-05-31 12:51, T. wrote:
    >> W dniu 2019-05-31 o 01:10, kk pisze:
    >>> On 2019-05-30 19:13, T. wrote:
    >>>> W dniu 2019-05-30 o 00:26, kk pisze:
    >>>>> On 2019-05-29 10:00, T. wrote:
    >>>>>> W dniu 2019-05-27 o 21:38, kk pisze:
    >>>>>>> On 2019-05-27 09:26, WS wrote:
    >>>>>>>> On Sunday, May 26, 2019 at 8:26:11 PM UTC+2, RadoslawF wrote:
    >>>>>>>>> Radar i lidar informują o przeszkodzie.
    >>>>>>>>> Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
    >>>>>>>>> wygodniej lub księgowym taniej.
    >>>>>>>>
    >>>>>>>> Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np.
    >>>>>>>> czerwonego swiatla radar/lidar nie zglosi ;)
    >>>>>>>>
    >>>>>>>
    >>>>>>> V2X
    >>>>>> Tu macie w 100% samochody autonomiczne gwarantujące niemal
    >>>>>> bezwarunkowe bezpieczeństwo. Jadą oddalone jeden od drugiego o 30
    >>>>>> cm i nie grozi im stłuczka, a kierowcy - śmierć. Poruszają się
    >>>>>> ponad 100 km/godz.
    >>>>>>
    >>>>>> https://st2.depositphotos.com/2927537/10609/i/950/de
    positphotos_106099306-stock-photo-transporting-cars-
    by-rail.jpg
    >>>>>>
    >>>>>
    >>>>> Skoro już pociągi pokazujesz to ... jeden wagon jedzie za drugim
    >>>>> bez odstępów.
    >>>>
    >>>> Żarty żartami, ale uważam, że za jakiś czas wzdłuż autostrad będą
    >>>> jakieś kable w jezdni które będą prowadziły auta jak po sznurku -
    >>>> taka półautonomia. I wtedy uformują się właśnie pociągi drogowe,
    >>>> choć nie połączone. Będzię się "wbijało" w ciurek aut na jednym
    >>>> pasie, załączało automat z tempomatem i jazda bez trzymanki
    >>>> (dosłownie). Sądzę, że jest to do ogarnięcia bardzo małym kosztem -
    >>>> tempomaty adaptacyjne są, jakiś odbiornik w aucie, który będzie
    >>>> reagował na zakręty i tyle.
    >>>> T.
    >>>
    >>> Do czego te kable?
    >> Do prowadzenia auta jak po sznurku bez drogich urządzeń typu Lidar czy
    >> kamery z softem. Sądzę, że możliwe będzie nawet doposażanie starszych
    >> aut w takie systemy.
    >
    > Ale kamera śledząca linie ograniczające jest tania a nie droga.
    >
    >
    >> No chyba że hyperloop (transport aut) wszystko załatwi. :-)
    >
    > No widzisz, i to jest prawie realna koncepcja.
    >
    Mam taką kamerkę od chińczyków - wyłączyłem funkcje ostrzegania o
    zmianie pasa. A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np.
    gdy jest breja pośniegowa? Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie
    udostępniony, a jesli - to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: