  • 71. Data: 2013-11-07 22:32:32
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-07 22:17, RadoslawF pisze:

    > Wymiana zestawu akumulatorów czyli tylko jedna firma będzie je
    > produkowała. A i tak jak już ktoś zauważył będą takie okresy
    > jak święto zmarłych kiedy wszyscy będą chcieli wymienić i zabraknie.

    Na W.Ś. będą jeździć wyciągniętymi z garażu tłustymi lemuzynami
    (benzynowymi/dieslami oczywiście)

    > Wielokrotnie więcej.

    I na pewno Vincent (czy inny jego następca) wetknie tam swoje lepkie
    paluchy, dowali akcyzę i przestanie być tanio.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 72. Data: 2013-11-07 22:42:27
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 7 listopada 2013 22:29:44 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:
> [...]
    tak zastanie na bardzo długo ze względu na bardzo pożądaną w odkurzaczach cechę
    silników komutatorowych.

    > Ależ to (30krpm) da się z palcem w d. uzyskać na silniku bezszczotkowym
    >
    > (i elektronicznym falowniku)! (Patrz modele helikopterów.)
    >

    > --
    >

    > Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

    I co z tego że się da. Niewiele jest rzeczy których nie da się zrobić. Te bez
    szczotkowe silniki są od bardzo dawna a i tak w odkurzaczach są komutatorowe.
    czytałem w opisach silników modelarskich ze niektóre nie dość że mają tak wysoką
    sprawność ze jest to chyba niemożliwe, to jeszcze mają moce 2kW na przykład. Do tego
    duże takie ze do małego opakowania po maśle roślinnym jak wsadzić to sporo wolnego
    miejsca będzie. I tak sobie myślę. Po chuj w jakiś obrabiarkach pakują silniki 2kw
    takie duże że jak by trzeba było by go nieść 2 kilometry to po dwustu metrach każdy
    miałby ochotę pierdolnąć pakunek do rowu.

  • 73. Data: 2013-11-07 23:27:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-07 22:32, Użytkownik sqlwiel napisał:

    > Na W.Ś. będą jeździć wyciągniętymi z garażu tłustymi lemuzynami
    > (benzynowymi/dieslami oczywiście)

    Skoro w garażu będą mieli "lemuzyny" to raczej nie będą wydawać
    na elektryczne dziadostwo. A wszelkich zwolenników elektryków
    zachęcam do zrobienia jazdy testowej tymi wynalazkami w lecie
    w czasie upałów i w zimie jak są temperatury ujemne.

    > I na pewno Vincent (czy inny jego następca) wetknie tam swoje lepkie
    > paluchy, dowali akcyzę i przestanie być tanio.

    Jak nie będzie można doładować we własnym garażu to dowalą taki
    podatek i akcyzę że elektryk nie opłaci się.

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2013-11-08 00:30:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sqlwiel,

    Thursday, November 7, 2013, 7:32:16 PM, you wrote:

    > Akumulatory kwasowo ołowiowe :D :D :D
    > Poczekam, aż do konstruktorów dotrze który mamy rok.

    A kiedy do Ciebie dotrze cena innych akumulatorów o pojemności prawie
    11kWh?

    > A do marketingowców - że podaje się cenę.

    Dość łatwe do znalezienia - 32000. Za drogo. Z innymi akumulatorami
    byłoby tylko drożej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 75. Data: 2013-11-08 00:32:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 07 Nov 2013 23:27:16 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak nie będzie można doładować we własnym garażu to dowalą taki
    > podatek i akcyzę że elektryk nie opłaci się.

    Doładować to zawsze będzie można, bo tego nie przeskoczą (prądu nie
    oznakujesz jak opału).

    Natomiast jak ten rodzaj napędu będzie wystarczająco popularny żeby
    opłacało się wyciągnąć po to łapę (tu uwaga... LPG póki co jednak jakoś się
    broni i oakcyzowane jest dużo niżej), to po prostu zmieni się akcyzę od
    litra na podatek od pojazdu lub myto drogowe.

    I w tym momencie okaże się że benzyna nie jest wcale taka droga.

    Bo to tak naprawdę całą fizyka, sprawności itp. przykryte są grubą wartwą
    podatków.
    Obecne rozważania czy lepszy spalinowy czy elektryczny zależą wyłącznie od
    podpisu premiera na takim czy innym dokumencie.
    W tej chwili prąd jest w praktyce dotowany, a paliwa płynne obciążone
    ogromnymi podatkami.
    Na dobrą sprawę w każdej chwili może się to dowolnie zmienić.

  • 76. Data: 2013-11-08 00:55:21
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 8 listopada 2013 00:32:23 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    >
    > ogromnymi podatkami.
    >
    > Na dobrą sprawę w każdej chwili może się to dowolnie zmienić.

    Jasne że dotowany, na giełdach kilowatogodzina chodzi po mniej niż 10 groszy. W
    detalu kosztuje 60 groszy. Można się kłócić czy marża 30% jest duża czy mała. Przy
    pięcio krotnym podbiciu ceny można tylko mówić o złodziejstwie. A Ty jeszcze o
    dotowaniu.

  • 77. Data: 2013-11-08 08:21:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-08 00:32, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    > ogromnymi podatkami.
    > Na dobrą sprawę w każdej chwili może się to dowolnie zmienić.

    Nie sprawność a opłacalność, sprawności silnika spalinowego czy
    elektrycznego lub akumulatora nie zmieni podatek czy akcyza,
    opłacalność już owszem. Ale niestety z cała resztą się zgadzam.
    Zależy ile podatków i akcyz dowalą. Na razie nie mogą bo elektryki
    są tak drogie że wręcz nieopłacalne dla normalnego użytkownika, ale
    to się może zmienić jak zwiększy się ich produkcja.

    Pozdrawiam

  • 78. Data: 2013-11-08 08:38:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.11.2013 20:25, John Kołalsky pisze:

    > To ma podstawowe znaczenie. Jeśli miałbym tamować ruch miejski to ja
    > tego samochodu nie chcę.

    Ruch miejski tamujesz w ogóle uczestnicząc w nim.

  • 79. Data: 2013-11-08 09:47:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2013 00:32, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > podpisu premiera na takim czy innym dokumencie.
    > W tej chwili prąd jest w praktyce dotowany, a paliwa płynne obciążone

    Biorąc pod uwagę kończące się zasoby ropy nie jest to taki zły pomysł -
    lepiej przyzwyczaić ludzi do wysokiej ceny paliw płynnych i zwiększyć
    ciśnienie do przechodzenia na alternatywy niż ryzykować szok, że nagle
    cena się urealni.

    Biorąc pod uwagę ile pracy masz z litra benzyny czy oleju napędowego -
    są to płyny cholernie tanie.

    Ile kosztuje filiżanka hipsterskiej, pretensjonalnej "kawy"? ;->

  • 80. Data: 2013-11-08 09:52:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.11.2013 18:52, Tomasz Pyra pisze:

    > Bo zauważ jaka jest motywacja ludzi do kupna własnych samochodów - swoboda
    > i niezawodność użytkowania. To że w auto można wsiąść zawsze i pojechać
    > wszędzie.
    > W przeciwnym wypadku lepiej sprawdzi się po prostu taksówka :)

    Myślę, że w dalszej perspektywie automatyczne, elektryczne, zasilane
    gdzie się da z sieci trakcyjnej autonomiczne toczydełka to przyszłość.
    Przynajmniej do transportu indywidualnego.

    Rano pod dom przyjeżdża kapsułka, wsiadasz, ona się turla, ty sobie
    spokojnie drzemiesz, jesz śniadanie czy co tak jeszcze i masz w nosie
    korki, bo system automatycznie będzie optymalizował trasy.

    Patrz co się dzieje obecnie w korkach - musisz jeździć idiotyczne (gazu
    - hamowanie) zamiast prawidłowo (toczenie się z jednostajną prędkością)
    bo inaczej zaraz jakiś pośpieszny cwaniaczek ci się wepchnie.

    Zamiast akumulatorów - superkondensatory. Biorąc pod uwagę średnie
    prędkości w jeździe miejskiej pojazd toczący się max. 50km/h to "świat i
    ludzie".