    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Tesla byłby zadowolony ;)
    Date: Fri, 19 Aug 2016 11:13:53 +0200

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    i/

    > Eee tam SN/nn. Mój wujek też ma de facto prywatne trafo, ma dom na
    > odludziu i jedynie linia SN w pobliżu przechodzi.

    W Stanach prywatne trafo na każdy dom jest regułą. W Japonii też to podobnie
    wygląda, choć trudno się w tamtejszych regułach połapać -- w każdym razie
    wśród plątaniny kabli jest sporo niewielkich transformatorów na słupach.
    W ogóle trudno zrozumieć kraj, w którym wrawdzie każdy ma w domu to samo
    napięcie (100V), ale częstotliwość już nie -- jedni mają 50 Hz, inni 60 Hz.

    > Czekam, kto pierwszy będzie miał własną stację podłączoną do 400 kV.

    Audiofilska powinna wpiśc się w linię przesyłową prądu stałego.

    > Natomiast co do tego Japońca, to mam nadzieję, że nie oszczędzał i kupił
    > transformator z trzecim uzwojeniem w trójkąt (kompensacyjnym,
    > neutralizuje pasożytnicze SEM biorące się z histerezy magnetycznej,
    > które odkształca sinusoidy zarówno w uzwojeniu pierwotnym jak i wtórnym)
    > - właściwie to byłoby jakieś uzasadnienie takiej inwestycji.

    Ale chyba nie bardziej niż właściwy dobór drewna na słup?

    --
    Jarek