  • 1. Data: 2016-08-18 23:17:16
    Temat: Tesla byłby zadowolony ;)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Dla audiofilii nadejszła nowa era.
    Już nie tylko kable, podstawki i kondycjonery, nie tylko głośniki i obudowy.

    Teraz własne stacje trafo i własne słupy energetyczne.
    A co, jak szaleć, to na całego!

    http://audiolifestyle.pl/nowosci/japonscy-ekstremisc
    i/

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2016-08-18 23:28:41
    Temat: Re: Tesla byłby zadowolony ;)
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 18.08.2016 o 23:17, Adam pisze:
> [...]
    > obudowy.
    >
    > Teraz własne stacje trafo i własne słupy energetyczne.

    Kolega zdaje się sto lat za murzynami.

    --
    Kaczin

  • 3. Data: 2016-08-18 23:53:39
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-08-18 o 23:17, Adam pisze:
> [...]
    > obudowy.
    >
    > Teraz własne stacje trafo i własne słupy energetyczne.

    Eee tam SN/nn. Mój wujek też ma de facto prywatne trafo, ma dom na
    odludziu i jedynie linia SN w pobliżu przechodzi.

    Czekam, kto pierwszy będzie miał własną stację podłączoną do 400 kV.

    Natomiast co do tego Japońca, to mam nadzieję, że nie oszczędzał i kupił
    transformator z trzecim uzwojeniem w trójkąt (kompensacyjnym,
    neutralizuje pasożytnicze SEM biorące się z histerezy magnetycznej,
    które odkształca sinusoidy zarówno w uzwojeniu pierwotnym jak i wtórnym)
    - właściwie to byłoby jakieś uzasadnienie takiej inwestycji.

  • 4. Data: 2016-08-19 11:13:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    i/

    > Eee tam SN/nn. Mój wujek też ma de facto prywatne trafo, ma dom na
    > odludziu i jedynie linia SN w pobliżu przechodzi.

    W Stanach prywatne trafo na każdy dom jest regułą. W Japonii też to podobnie
    wygląda, choć trudno się w tamtejszych regułach połapać -- w każdym razie
    wśród plątaniny kabli jest sporo niewielkich transformatorów na słupach.
    W ogóle trudno zrozumieć kraj, w którym wrawdzie każdy ma w domu to samo
    napięcie (100V), ale częstotliwość już nie -- jedni mają 50 Hz, inni 60 Hz.

    > Czekam, kto pierwszy będzie miał własną stację podłączoną do 400 kV.

    Audiofilska powinna wpiśc się w linię przesyłową prądu stałego.

> [...]
    > które odkształca sinusoidy zarówno w uzwojeniu pierwotnym jak i wtórnym)
    > - właściwie to byłoby jakieś uzasadnienie takiej inwestycji.

    Ale chyba nie bardziej niż właściwy dobór drewna na słup?

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2016-08-19 11:15:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]

    napięcie (100V), ale częstotliwość już nie -- jedni mają 50 Hz, inni 60 Hz.

    > Czekam, kto pierwszy będzie miał własną stację podłączoną do 400 kV.

    Audiofilska powinna wpiąć się w linię przesyłową prądu stałego.

  • 6. Data: 2016-08-20 16:40:19
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Audiofilska powinna wpiąć się w linię przesyłową prądu stałego.

    W tej linii podwodnej Polska-Szwecja 450kV DC harmoniczne szaleją aż
    miło. Tłumi się je jedynie za falownikiem od strony wpięcia w sieć AC.

    > Ale chyba nie bardziej niż właściwy dobór drewna na słup?

    Co racja to racja :D

  • 7. Data: 2016-08-20 16:59:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > W tej linii podwodnej Polska-Szwecja 450kV DC harmoniczne szaleją aż
    > miło. Tłumi się je jedynie za falownikiem od strony wpięcia w sieć AC.

    Bo to Bałtyk faluje.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2016-08-20 17:54:57
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Ale chyba nie bardziej niż właściwy dobór drewna na słup?

    Drewno musi być kierunkowe!

    A tak na serio, to dlaczego oni wolą własne trafo niż np. mieć 20
    szeregowo połączonych akumulatorów ołowiowych jako baterię anodową, no i
    akumulator 6V jako baterię żarzenia? Ładujemy z sieci a potem parę
    godzin słuchamy całkowicie niezależnie.

    No chyba że ołów szumi...

    L.

  • 9. Data: 2016-08-20 19:01:18
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.08.2016 o 17:54, Luke pisze:

> [...]
    > szeregowo połączonych akumulatorów ołowiowych jako baterię anodową, no i
    > akumulator 6V jako baterię żarzenia? Ładujemy z sieci a potem parę

    Sprawa jest bardzo prosta. Mają wtyczkę do sieci prądu zmiennego, to
    tak zasilają. Tacy to fachowcy. Kiedyś zadałem pytanie, czy ktoś
    próbował zasilić sprzęt z sieci 3 fazowej, wiadomo, że po wyprostowaniu
    tętnienia są małe nawet bez filtracji. To mnie prawie zakrzyczeli, bo
    to transformator, bo nie każdy ma gniazdko 3 fazowe...
    Ale całe pomieszczenia budują, żeby akustyka dobra była...
    A to przecież prosty sposób, może dobry bo małe tętnienia i 300 Hz do
    odfiltrowania, a może zły bo te 300Hz może bardziej słychać. Ktoś
    mógłby spróbować.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 10. Data: 2016-08-20 19:51:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Luke pisze:

    > Drewno musi być kierunkowe!

    Drewno zawsze jest kierunkowe.

> [...]
    > no i akumulator 6V jako baterię żarzenia? Ładujemy z sieci a potem
    > parę godzin słuchamy całkowicie niezależnie.

    Nie wiem, czy oni wolą, bo z realizacją tego pomysłu też się spotkałem.
    Ale ja wolę o tyle, że przynajmniej stoi za tym jakaś teoria, która nie
    jest fałszywa.

    > No chyba że ołów szumi...

    Oczywiście nie były to zwykłe akumulatory ze zwykłym ołowiem, bo to by
    dało się zrealizować za tysiąc dolarów. A to nie jest poważna audiofilska
    cena -- coś tak taniego nie może grać dobrze.

    --
    Jarek