  • 51. Data: 2017-08-03 18:43:25
    Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki sa mochodów pr acownikom
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To po co te watki z tego roku ?
    > Straciles zainteresowanie, czy jednak za droga i zastanawiasz sie -
    > stac mnie, czy lepiej wycofac poki mozna :-)

    1. Zainteresowania nie straciłem :-) Apetyt wręcz wzrósł gdy dowiedziałem
    się o planowanym przejeździe autonomicznym z Zachodu na Wschód USA jaki
    jest planowany na początek przyszłego roku.

    2. Wątki pojawiły się gdy nowe "milestones" (kamienie milowe?) zostały
    osiągnięte i zamknięcie pewnych etapów ogłoszone.

    3. Wycofać się mogę aż do momentu gdy skonfiguruję konkretne auto, z
    konkretnymi opcjami i złożę do fabryki wiążące zamówienie. Wtedy dopiero
    wpłacam zaliczkę i czekam... zaliczkę, której już mi nie zwrócą jak bym się
    rozmyślił.

    4. Zamówienia nie złożę w ciemno, bez jazdy próbnej, to co na razie jest to
    tylko miejsce w kolejce dające mi pierwszeństwo przed innymi chętnymi.

    5. Wątki o tym samochodzie tworzę bo jest od tego ta grupa i interesują
    mnie samochodowe tematy.

  • 52. Data: 2017-08-03 18:59:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 18:02, Pszemol pisze:

    > Jak miał?

    No że wielki sukces i ludzie się pchali drzwiami i oknami. Mówiąc
    szczerze to nie wiem, czy jego jakaś firma była na giełdzie...
    A generalnie to był żart -nie podejrzewam Muska o próby jakichkolwiek
    przekrętów. Jedno co może nim zachwiać to walnięcie u jakiegoś
    poddostawcy - ludzie stracą zaufanie, akcje polecą, Choć nie sądzę, żeby
    to przyjęło rozmiary zmuszające do zawieszenia działalności -raczej w
    miejsce jakiejś firmy wejdzie inna, choć to wymaga czasu.
    T.

  • 53. Data: 2017-08-03 19:01:17
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Cool.

    Wstawiłem zdjęcie na https://zapodaj.net/9ab79651e384b.jpg.html
    Dla porównania - ta etykieta ma bok 6 cm. Zdjęcie na tle białej kartki
    robione od zewnątrz. Zapewne możesz gdzieś podejść do salonu Forda i
    obejrzeć - jeśli taki tam mają, a pewnie mają, bo zimy też tam są :-)
    T.

  • 54. Data: 2017-08-03 19:05:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Aug 2017 16:02:49 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:
    > Twierdząc, że Musk nie angażuje swoich pieniędzy w swoje zwariowane
    pomysły
    > wykazujesz się tu dużą ignorancją. Przecież zainwestował w te firmy
    > WSZYSTKIE swoje pieniądze jakie dostał ze sprzedaży Paypala.

    Zobaczymy jak się to skończy. Średni zarobek producentów samochodów
    śmierdzących z segmentów
    a-d to między $1000 a $1500 za sztukę. Tesla DOKŁADA do każdego
    swojego samochodu ok. $13000.
    Zeszły rok Tesla zakończyła stratą na poziomie $250mln, ten już ponad
    $300mln. Pieniądze wydaje się łatwo.
    Na mieście się mówi, że Tesla zbankrutuje gdzieś tak za dwa, góra
    trzy lata. No chyba, że się wcześniej sprzeda.

    --
    Marek

  • 55. Data: 2017-08-03 21:24:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A najlatwiej wydaje sie pozyczone pieniadze jesli wiadomo ze nie trzeba bedzie ich
    oddac. Jesli tyle doplaca do sztuki to dziala jak polskie teatry. Z ekonomicznego
    punktu widzenia mniejsze straty beda jak je zamknac ale wyplacac pensje za nic nie
    robienie wszystkim zatrudnionym. Wychodzi ze kazda wyprodukowana Tesla przyspiesza
    upadek przedsiewziecia z ktorego zarobiona wyjdzie tylko jedna osoba.

  • 56. Data: 2017-08-03 21:27:43
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Zobaczymy jak się to skończy.

    No jasne że tak...

    > Średni zarobek producentów samochodów
    > śmierdzących z segmentów
    > a-d to między $1000 a $1500 za sztukę. Tesla DOKŁADA do każdego
    > swojego samochodu ok. $13000.

    Porównujesz stabilne, słabo dziś rosnące firmy które są od stu lat na rynku
    i robiące standardowy produkt w milionowych ilościach prawie niczym
    nieróżniący się od poprzedniego modelu z firmą nową, małą i inwestującą
    wszystkie zarobki w rozwój i skalowanie produkcji? To chyba duży błąd.

    Inwestorzy nie kupują akcji Tesli patrząc na to ile dziś ta firma zarabia
    na samochodach, nie patrzą ile wypłaca firma dywidendy - wszyscy wiedzą, że
    to młoda firma nastawiona na ogromne inwestycje robione z dużym ryzykiem i
    dużym rozmachem. Nie ma sensu wytykać ile centów strat przypada na każdą
    akcję bo jak ktoś inwestuje nie wiedząc takich rzeczy to i tak daleko nie
    zajedzie.

    > Zeszły rok Tesla zakończyła stratą na poziomie $250mln, ten już ponad
    > $300mln. Pieniądze wydaje się łatwo.
    > Na mieście się mówi, że Tesla zbankrutuje gdzieś tak za dwa, góra
    > trzy lata. No chyba, że się wcześniej sprzeda.

    Widzę, że masz kontakt z jasnowidzami...

    Numery totolotka też umieją podać? :-)

    Oczywiście jest to firma dużego ryzyka!
    I tak, owszem, może zbankrutować.
    Zwłaszcza jak coś się nie uda z produkcją Modelu 3 bo sporo jest na ten
    sukces postawione.

    Patrząc na sukces innej firmy Muska, Space X, też sukces nie opierał się na
    sprawdzonych sposobach robienia kasy przy małym ryzyku i prawie pewnym
    sukcesie. Z tego co czytałem pieniędzy mieli na dwie nieudane próby z taką
    rakietą... nie udała się trzecia. Nie poddali się jednak. Jakimś cudem
    jednak ostatkiem sił wyszli z tarapatów - o mały włos mogło się nie udać.
    Bez dużego ryzyka nie ma dużej wygranej.

  • 57. Data: 2017-08-03 21:43:33
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> [...]
    > Wychodzi ze kazda wyprodukowana Tesla przyspiesza upadek przedsiewziecia
    > z ktorego zarobiona wyjdzie tylko jedna osoba.

    Zenek... to jest publiczna firma na giełdzie.
    Finanse są w szczegółach ujawnione.

    Czemu nie zerkniesz na raporty, nie zainteresujesz się jak obliczano tą
    "stratę" na każdym samochodzie tylko produkujesz jakies farmazony o
    teatrach - przecież to przykład ni z gruchy ni z pietruchy.

    Przecież ta "strata" bierze się stąd, że z tego samego portfela ciągle
    budują sieć Superchargers na całym świecie, z tego portfela budują
    mega-fabrykę akumulatorów na pustyni w Nevadzie, z tego samego portfela
    projektują nowy samochód i uruchamiają zupełnie nowe fabryki obliczane na
    produkcję 100x i 1000x większej ilości samochodów w stosunku do obecnej
    produkcji.

    Porównywanie Tesli na obecnym etapie rozwoju do innych amerykańskich firm
    samochodowych jak Ford Motors czy General Motors to jakieś niepoważne
    rżnięcie głupa obliczone na manipulację niezorientowaną w finansach
    publiczności. Ciekawe komu zależy tak bardzo na publicznym dyskredytowaniu
    Tesli. Może Niemcy, którzy obudzili się z ręką w nocniku odgrywają w tej
    mistyfikacji jakąś rolę?

    Taki VAG czy Benz od dziesiątek lat dopieszczają te swoje diesle których
    coraz mniej ludzi chce kupować i nawet wpakowali się w nieuczciwe gierki
    które będą ich mocno kosztować w formie utraty reputacji tymczasem idzie
    nowe.... Nowe, czyste, elektryczne, nieśmierdzące, niedymiące...

    Kto wie czy przez Teslę te dinozaury jak VAG czy Benz lub BMW nie podzielą
    losu Nokii i Blackberry które były totalnie zaskoczone pojawieniem się na
    rynku iPhone i nie zdążyły się pozbierać z upadłości. Tak samo przecież
    został zaskoczony nową technologią gigantyczny Kodak który nie przygotowany
    był zupełnie na erę cyfrowej fotografii. I co? I już go nie ma...

  • 58. Data: 2017-08-03 21:55:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko tam gdzie jestes ryzyko ponosza ci co kupili akcje. Cos sie wysypie to powie
    sory winetu. Nawet w usa samochod elektryczny to daleka przyszlosc bo tak jak
    wszedzie nie maja wystarczajacej ilosci pradu. I przez kilka, kilkanascie lat go nie
    nie beda mieli. W miedzyczasie inny musk zbierze kase na produkcje pradu z zuzytego
    kociego zwirku.

  • 59. Data: 2017-08-03 22:10:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Aug 2017 19:27:43 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:
    > Patrząc na sukces innej firmy Muska, Space X,

    Przepraszam, o jakim sukcesie mowa bo nie rozumiem? Sukces bedzie jak
    ich latanie w kosmos będzie tak
    powszednie jak pośpieszny 6:03 z Warszawy do Poznania.
    Dziś oglądałem "sukces" jakiegos odcinka testowego hyperloop one.
    Rozpedzili coś a la drezyna na szynach
    do ok 100km/h na odcinku 500m. Na koniec testu oklaski, łzy
    wzruszenia w oczach itp. Rotfl.

    --
    Marek

  • 60. Data: 2017-08-03 22:29:52
    Od: Pszemol <P...@P...com>

> [...]
    > przez kilka, kilkanascie lat go nie nie beda mieli. W miedzyczasie inny
    > musk zbierze kase na produkcje pradu z zuzytego kociego zwirku.

    Skąd bierzesz te swoje rewelacje na temat braku prądu w USA?

    Czy możesz podać jakieś świadectwa tego?