  • 41. Data: 2015-10-01 22:15:49
    Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-10-01 21:33, Pszemol wrote:
    > "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message

    >>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d_sportowo
    -u%C5%BCytkowy

    > Co to za autko masz w roli tego SUVa?

    Francuski SUV produkowany w Japonii
    a prawie kopia japońskiego SUVa produkowanego w Europie.

  • 42. Data: 2015-10-01 22:22:16
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > To jest wartość ORIENTACYJNA.
    > ---
    > Może i orientacyjna, ale jak producent mojego smartwatcha napisał
    > "przeciętnie 2 dni" to tak jest. I mogę se porównywać z innymi ale nadal
    > będę miał 2 dni.

    Skoro jestes przeciętny :-)
    A jak zaczniesz częściej go używać to czas się skróci.
    ---
    Istotne, że jakoś nie chce się wydłużyć

  • 43. Data: 2015-10-01 23:13:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-01 21:17, Pszemol wrote:

    > A takich z trójfazówką?

    Też nie ma. A po co miały by być?

    > Czy poza 16A nie można zrobić czegoś z większym amperażem, np. 25A?

    Tak naprawdę nie problem w gniazdku końcowym (bo możnaby narobić dużo
    obwodów, każdy z osobnym bezpiecznikiem) a w tym, że prąd bierze się nie
    z bezpiecznika a transformatora, a ten z koleji z większego
    transformatora a na końcu jest elektrownia. Nikt nie planował, że
    będziesz miał pół megawata w ładowaniu elektyków w garażach, więc nie ma
    tej mocy i już. A nawet jakby była, to najpierw trzeba by liczniki
    zainstalować, bo nie możesz tak sobie kraść prądu.

    Shrek.

  • 44. Data: 2015-10-01 23:19:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:muk7m0$bv1$1@node2.news.atman.pl...

    > Też nie ma. A po co miały by być?

    Chodzi o to, że tam masz więcej mocy dostępne.

> [...]
    > megawata w ładowaniu elektyków w garażach, więc nie ma tej mocy i już. A
    > nawet jakby była, to najpierw trzeba by liczniki zainstalować, bo nie

    Kraść? A kto mówi o kradzieży? To oczywiste że jak jest prąd to i licznik.

  • 45. Data: 2015-10-01 23:23:39
    Od: <5...@2...232339.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    [...]
    > A nawet jakby była, to najpierw trzeba by liczniki
    > zainstalować, bo nie możesz tak sobie kraść prądu.

    To jest piękne, jak najem został do kradzieży sprowadzony.

    O tym, ze z jednego gniazda, zabezpieczonego 25A do ładowania, wyszło ci
    0.5MW nie wspomnę

    --
    'Tom N'

  • 46. Data: 2015-10-01 23:25:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message news:muk45t$85u$2@dont-email.me...

    > Francuski SUV produkowany w Japonii
    > a prawie kopia japońskiego SUVa produkowanego w Europie.

    Dalej nic nie wiem... czemu takie tajemnice robisz?

  • 47. Data: 2015-10-02 01:45:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 1 Oct 2015 14:17:56 -0500, Pszemol napisał(a):

    > A takich z trójfazówką?
    >
    > Czy poza 16A nie można zrobić czegoś z większym amperażem, np. 25A?

    Wszystko można co tylko chcesz :-)

    Ta Tesla ma baterię 90kWh.
    Mając jedną fazę 25A*230V naładuje się w jakieś 16h.
    Mając trzy takie fazy już nieco ponad 5h.

    To takie dolne oszacowania, bo w praktyce będzie to trwało trochę dłużej.

    Oczywiście można mieć większe przyłącze, ja mam 3x63A - to nie jest
    problem.

    Problem całej technologii aut elektrycznych jest moim zdaniem nieco inny -
    przy deklarowanych 90kWh/450km, ja bym potrzebował 5MWh rocznie z
    elektrowni, czym pewnie jakieś dwukrotnie zwiększę dotychczasowe zużycie
    prądu.

    Zakładając masowość tej technologii zaowocuje to dramatycznym wzrostem
    zużycia prądu, co już dziś jest sporym problemem bo sieci energetyczne są
    przeciążone, brakuje elektrowni itp.

    Ja wiem że ładowanie będzie się odbywało raczej nocą w tanich taryfach, ale
    tak czy siak prąd się znikąd nie weźmie.

    Obecnie cena energii elektrycznej jest stosunowo niska, ale to też za
    sprawą sporych dotacji państwowych na wszelkich stadiach wytwarzania tego
    prądu - od górnictwa po przesył.
    Jak samochody elektryczne będą się upowszechniać to jednak prąd będzie
    drożał, a z kolei paliwa ropopochodne pewnie taniały.
    Do tego obecnie w cenie paliwa największa część to podatki - z których
    rządy raczej nie zrezygnują i raczej również po nie sięgną od właścicieli
    aut na prąd.

    Wychodzi mi z tego że dobre czasy na kupno takiej Tesli to są teraz, bo
    potem już tak fajnie nie będzie...
    Jeszcze i tak pewnie trzeba policzyć czy to się w ogóle opłaca - czy nie
    taniej będzie kupić auto o podobnych osiągach na benzynę wliczając w to
    koszty paliwa?

  • 48. Data: 2015-10-02 02:06:59
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2015-10-01 13:18, Pszemol wrote:
    > http://www.wired.com/2015/09/tesla-model-x-suv-revea
    l-specs-price/?mbid=social_fb

    > Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora: ponad 400km.
    > Maksymalne przyspieszenie tego SUV takie jak Porshe 911.
    > Tylko ta cena... ech.

    Co do ceny... to jeszcze jedno zrób ;)

    jak dolar był po 2.8 PLN (bo teraz jest po 3.8)
    to tesla pierwszy model S właśnie wprowadzała....

    i na pln to dało się to auto za jakieś 150k kupić ;)
    ile przez te lata by się oszczędziło na paliwie ! lol

    ---

  • 49. Data: 2015-10-02 03:30:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

> [...]
    > ale
    > tak czy siak prąd się znikąd nie weźmie.

    Weź pod uwagę, że tych aut nie przybędzie z dnia na dzień...
    Będzie to ciągły i powolny proces rozciągnięty na lata całe.

    Dokładnie tak jak kiedyś było w naszych domach z lodówkami...
    Elektrownie się dostosowały, nie?

> [...]
    > aut na prąd.
    >
    > Wychodzi mi z tego że dobre czasy na kupno takiej Tesli to są teraz, bo

    Przekombinowujesz...

    > Jeszcze i tak pewnie trzeba policzyć czy to się w ogóle opłaca - czy nie
    > taniej będzie kupić auto o podobnych osiągach na benzynę wliczając
    > w to koszty paliwa?

    Jeśli tak masz liczyć to rzeczywiście nie kupuj Tesli...

  • 50. Data: 2015-10-02 06:36:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-01 23:19, Pszemol wrote:

    > Chodzi o to, że tam masz więcej mocy dostępne.

    A po co miałoby być więcej mocy dostępnej w garażu?

    > Kraść? A kto mówi o kradzieży? To oczywiste że jak jest prąd to i licznik.

    Bo licznik jest ogólny na budynek (i płaci wspólnota, czyli wszyscy), a
    nie na każdę gniazdo.

    Shrek