  • Data: 2024-03-02 10:22:04
    Temat: Re: Trafo sieciowe 5 V minimum 5 VA
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Musi być piękny, czysty sinus bez harmonicznych. To jedno z założeń.
    >
    > Prąd z tego transformatora rozchodzi się na kilkanaście metrów po działce,
    > a obok jest czuły odbiornik VLF i transceiver KF. Temu pierwszemu nawet
    > lampki choinkowe (takie sterowane malutkimi tyrystorami) przeszkadzają
    > (tzn. sieją tak, że całkowicie przykrywają odbiór).
    >
    > Transformator zasila lampki na drzewie (drzewa owinięte lampkami),
    > świecące czosnki, siatkę z LEDów na bluszczu, itd. Bardzo ładnie to
    > wygląda. Ale musi być AC, bo niektóre lampki są połączone przeciwsobnie
> [...]

    To może podziel instalację i daj drugie trafo?
    Pamiętaj że transformatory o takich mocach generalnie są "miękkie" i
    napięcie potrafi im się sporo zmieniać w zależności od obciążenia. Lepsi
    producenci w katalogach podają napięcie z pełnym obciążeniem i bez
    obciążenia, ale u nas to tak dobrze nie ma.

    Pozdrawiam

    DD