  • Data: 2015-02-25 14:09:19
    Temat: Re: Transformator impulsowy do zasilacz ?12V 0.5A
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Trudno i karkasy z tak dużą ilością pinów...

    To akurat nie jest tragedia, jak braknie pinów, to uzwojenia pójdą
    prosto w płytkę. Mało eleganckie, ale w jednym egzemplarzu obleci.

    > Ale on ma na wyjściach bipolarne... MOSFETY prawdopodobnie pracują w
    > zakresie małych prądów jedynie :(

    Tu się mogę tylko zawstydzić. Tak bardzo byłem przekonany, że tam
    jest na wyjściu zwykła para NMOS/PMOS, że nawet tego nie sprawdziłem,
    choć schemat zastępczy w dokumentacji dali.

    > Za mało! Daj 10uF

    Nie ma sprawy, choć mnie zaskoczyłeś. Na 400kHz to robi różnicę?

    > Ale masz z materiału, który się nie nadaje do tak wysokich
    > częstotliwości.

    Mogę zejść dowolnie nisko, tylko mnie perspektywa nawijania
    N*kilkadziesiąt zwojów na toroidzie nieco odrzuca. Będzie
    trzeba, to zrobię, ale na E nawija się nieporównywalnie wygodniej.

    > No przecież możesz kupić taki:

    Wiem, ale doświadczenia prowadziłem w niedzielne popołudnie
    w oparciu o zawartość szuflady i w układzie "na pająka".

    Pozdrawiam, Piotr