  • Data: 2018-05-21 12:42:13
    Temat: Re: Transformator parametryczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:pdrei9$ec8$...@n...news.atman.pl...
    Właśnie odkryłem to niezwykłe urządzenie:
    >http://www.waynekirkwood.com/images/pdf/Paraformer_
    Newark_1970_Catalog_Page_252.pdf

    >Ciekawostka: na dole jest tabela produktów, m.in. w pełni
    >bierne konwertery zasilania jednofazowego na trójfazowe
    >i odwrotnie, o mocy do 1kW, oparte na rezonansie parametrycznym.
    >To nie była zabawka, ciekawe, czemu się nie przyjęła?

    a) jak ktos kupuje urzadzenia 3f, to pewnie ma 3f zasilania,
    b) elektrownie/sieci chyba lubia 3f (rownomierne obciazenie)
    c) jak opanowalismy produkcje kondensatorow, to i silniki 1f dobrze
    dzialaly.

    Czyli w sumie - rozwiazanie dla USA, gdzie 3f w domach chyba
    niepopularne, dla kogos, kto bardzo potrzebuje 3f, bo ma duzo takich
    urzadzen.
    A jak sie dowie ile to kosztuje, to zmieni przylacze lub urzadzenia
    :-)

    Az 120/60 deg odchylenia fazy udalo sie uzyskac ? Ciekawe ...

    J.