    From: AlexY <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Transil a sprawa polska.
    Date: Mon, 25 Aug 2014 07:27:23 +0100

    Użytkownik JDX napisał:

    > Ale to nie jest dioda Zenera (mocy):
    > 1. ze względu na ubogie domieszkowanie,
    > 2. ze względu na powierzchnię złącza zaprojektowaną do przewodzenia
    > dużych prądów (w krótkim czasie).
    > Z w/w względów zachodzi tam przebicie lawinowe a nie zjawisko Zenera.

    Przy określonym napięciu zaczyna przewodzić i jest przystosowana do
    dużych prądów, jak już się spali ma zrobić zwarcie, dla mnie to zener mocy.

    > Od zawsze? Bo powyżej ~6V dominującym zjawiskiem jest przebicie
    > lawinowe. Tak np. piszą tutaj https://en.wikipedia.org/wiki/Zener_diode,
    > ale można też to znaleźć w innych miejscach. Na plwiki podają ~7V, a np.
    > tutaj http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/HBD854-D.P
    DF ~7-8V.

    Zamawiając element zamawiam diodę zenera 9V a nie diodę lawinową(?) i to
    jest moje kryterium nazewnictwa.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html