    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 22 Oct 2019 14:55:21 -0700 (PDT)
    <d...@g...com>
    <qonpvd$kcc$1@news.icm.edu.pl>
    Subject: Re: Trójkołowiec lekki
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Praktycznie we wszystkich blokach jakie znam windy są na wysokim parterze i trzeba z
    10 stopni rower wnieść. Roznica pomiedzy kołem 8,5 cała a 12 cali jest taka że
    pierwszym daje się bez ryzyka wolno wjechac na krawężnik wysoki na 1,5 centymetra a
    drugim na dwu centymetrowy. Poza tym masa, napiecie akumulatora, moc wypychaja Twój
    na jezdnie. Ma Twój siodełko. Ale kosztuje 5,5 tysiaca. Moja hulajnoga jak dokupić do
    niej siodełko będzie kosztowała 2 tysiące. Co ma hulajnoga. Moja ma alarm i w
    przypadku kradzieży tak silne hamowanie silnikiem ze zlodziej musi ją nieść, wada
    jest wtedy niska waga. Ma swiatla w standardzie rowerowym plus światło stopu przy
    hamowaniu. Ma tempomat i odzyskiwanie energii przy hamowaniu. Jeszcze mnie z zadnego
    sklepu nie wyprosili. Jasne że mogą wyprosić, zabić też mogą. Jak uchwala takie prawo
    jak jest projekt o UTO to hulajnoga chwilowo bedzie najelastyczniejsza w możliwości
    poruszania się po mieście. W zasadzie ograniczyć może to stan dróg i chodników. Na
    chodniku bedzie pieszym, na ścieżce rowerowej rowerem i pewnych przypadkach będzie
    pojazdem mogącym poruszać się po jezdniach. To Twoje to śmieszny motorower z
    wszystkimi tego konsekwencjami. Chociazby taką że legalnie po chodniku nie wolno nim
    jezdzic. A z hulajnoga cały myk w tym ze chodnikiem można. Bardziej do kapitalizmu
    niz socjalizmu pasuje hasło ze byt kształtuje świadomość. Niedawno przeczytalem ze sa
    na świecie miasta w których tablice rejestracyjne się kupuje i są przypisane do ich
    właściciela. U nas idziesz do WK, płacisz jakas kwotę i masz tablice. A tam losowania
    jak w Lotto albo przetargi kto da więcej. Sprzedajesz samochod zdejmujesz tablice.
    Ale jak nabywca nie ma swoich to kupi ale na lawecie odjedzie. Napisali że tablice
    potrafią kosztowac do 150 tysiecy zlotych. Rozwiazaniem może być zbiorkom, ale on też
    ma jakąś maksymalna przepustowość. Widzialem jak w Japonii do wagonów metra
    pracownicy wpychaja pasażerów zeby drzwi się zamknęły. Zeby transport w dużych
    miastach dzialal to musi być oparty na zbiorkmie i na innych pojazdach. Ale nie moga
    to byc samochody osobowe wielkości niedużych ciężarówek w których przecietnie jedzie
    1,26 człowieka. Naiwniak powie za nas to nie dotyczy. W jakims rankingu najbardziej
    zablokowanych miast na świecie Łódź była na bardzo wysokim miejscu. Mnie to dotyczy.