  • 1. Data: 2018-01-24 08:44:36
    Temat: Trzęsie przy hamowaniu z duzych predkosci
    Od: karwafak <k...@g...com>

    Witam

    Trzęsie mi samochodem przy gwałtownym hamowaniu z dużych prędkości np ze
    160 do 80, to wtedy trzęsie. Jak sie lekko hamuje(normalnie) nic nie
    trzęsie.

    Czy to na 100% skrzywione tarcze ? miałem wymieniane z 5 tys temu -
    zimmermany, wczesniej mialem krzywe to nawet jak dojezdzalem do
    skrzyzowania to trzeslo cala kierownica

  • 2. Data: 2018-01-24 08:50:00
    Temat: Re: Trzęsie przy hamowaniu z duzych predkosci
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "karwafak" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy to na 100% skrzywione tarcze ? miałem wymieniane z 5 tys temu -
    > zimmermany, wczesniej mialem krzywe to nawet jak dojezdzalem do

    może piasta źle wyczyszczona przed montażem albo krzywo zamontowane?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 3. Data: 2018-01-24 09:22:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Jan 2018 08:44:36 +0100, karwafak napisał(a):

    > Trzęsie mi samochodem przy gwałtownym hamowaniu z dużych prędkości np ze
    > 160 do 80, to wtedy trzęsie. Jak sie lekko hamuje(normalnie) nic nie
    > trzęsie.

    Możesz mieć jakieś luzy w przednim zawieszeniu. Na kanał i obmacać.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2018-01-24 09:54:10
    Od: karwafak <k...@g...com>

    > Możesz mieć jakieś luzy w przednim zawieszeniu. Na kanał i obmacać.

    w lutym mam badanie techniczne to chyba tam sprawdza czy wszystko jest ok

  • 5. Data: 2018-01-24 14:13:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-24 o 09:54, karwafak pisze:

    > w lutym mam badanie techniczne to chyba tam sprawdza czy wszystko jest ok

    Obyś dożył do tego lutego.

  • 6. Data: 2018-01-24 17:37:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.01.2018 o 08:44, karwafak pisze:
> [...]
    >
    > Czy to na 100% skrzywione tarcze ? miałem wymieniane z 5 tys temu -
    > zimmermany, wczesniej mialem krzywe to nawet jak dojezdzalem do
    nie napisałes jakie auto. ja w xsarze tak miałem jak były lekko krzywe
    piasty. skrzywienie było tak niewielkie że na początku było ok, ale
    potem się pogarszało.
    długo by pisać jak to diagnozowałem, ale wystarczło 30 sekund pracy
    szlifierką kątową żeby rozwiązać problem. zeszlifowałem delikatnie
    piastę w miejscu styku z hamulcem. problem zniknął na wieki

    ToMasz

  • 7. Data: 2018-01-24 19:08:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** karwafak pisze tak:

    > w lutym mam badanie techniczne to chyba tam sprawdza czy wszystko
    > jest ok

    Raczej nie licz na to, że sprawdzą bicie tarcz.

    Czujnik zegarowy sobie kup to się dowiesz prawdy.

    https://www.youtube.com/watch?v=2jid1zCTnQ4

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 8. Data: 2018-01-24 22:25:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]

    > Czy to na 100% skrzywione tarcze ? miałem wymieniane z 5 tys temu -
    > zimmermany, wczesniej mialem krzywe to nawet jak dojezdzalem do

    Pytanie jest takie czy to bicie zależy od prędkości czy temperatury tarcz?
    Bo wrażenie może być podobne, a przyczyna różna.
    Jeśli tak jak piszesz bije podczas hamowania 160->80, a np. jak hamujesz ze
    100km/h to nie bije, to obstawiałbym że chodzi właśne o temperaturę tarcz.

    Najczęstrzą przyczyną jest niezastosowanie się do instrukcji wymiany tarcz,
    mówiącej o konieczności powstrzymania się od intensywnego (mocnego lub
    długotrwałego) hamowania, przez około 200km "typowej jazdy" po wymianie
    tarcz+klocków, a jeszcze dłużej po wymianie samych klocków (lub samych
    tarcz).

    Jeśli po wymianie tarcz "wypróbowałeś" nowe hamulce, to tak się to właśnie
    kończy, że potem biją przy hamowaniu z wyższych prędkości (kiedy tarcze się
    nagrzewają).

    Zwłaszcza jeśli problem z krzywymi tarczami masz nie pierwszy raz, więc
    może to być systematyczny błąd który popełniasz po wymianie tarcz/klocków.

    Mechanika zjawiska jest taka, że nim klocek dotrze się do tarczy, dotyka
    jej nie całą powierzchnią, a jedynie częścią. W skrajnych przypadkach tylko
    w jednym punkcie.
    Istotne obciążenie hamulca w takiej sytuacji powoduje że tarcza nie
    nagrzewa się równomiernie, a powstaje na niej bardzo gorący prążek
    wywołując duże naprężenia w konstrukcji tarczy, utrwalające się w tym
    procesie przypominającym niekontrolowane hartowanie.
    I wtedy tarcza albo się krzywi od razu od takiego traktowania, albo właśnie
    napina się tak, że zimna jest prosta, a potem po rozgrzaniu (już
    równomiernym) wykrzywia się.

    Inną przyczyną bicia może być krzywy montaż - ale w takim wypadku bicie
    będzie przy każdej prędkości (ale przy jednych może być bardziej wyczuwalne
    ze względu na rezonans). Jeśli masz np. krzywą/brudną piastę, to wymiana
    tarczy nic nie da, bo nowa też będzie krzywo zamontowana.

  • 9. Data: 2018-01-24 22:26:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 24 Jan 2018 18:08:33 GMT, PiteR napisał(a):

    > Raczej nie licz na to, że sprawdzą bicie tarcz.
    >
    > Czujnik zegarowy sobie kup to się dowiesz prawdy.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=2jid1zCTnQ4

    Na badaniu w SKP takie coś nie wyjdzie, zwłaszcza jeśli na zimno tarcze nie
    biją.

    Czujnik zegarowy też niekoniecznie pomoże, bo może się okazać że zimna
    tarcza jest prosta.
    Niby można zrobić test na gorącej tarczy, ale to już trudnejsze i szkoda
    czujnika :)

  • 10. Data: 2018-01-25 02:31:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdolisz jak bys cos fajnego palil. Tarcza jest szlifowana klocek frezowany i do
    tego miekki w stosunku do tarczy. Tam sie nie ma co dopasowywac czy ukladac. W nowym
    samochodzie jak wyjezdza z fabryki nikt nie kaze docierac klockow czy tarcz i mozna
    od razu hamowac na maksa.