  • 1. Data: 2018-01-23 22:26:18
    Temat: Teoria hamowania przy radarze
    Od: Marek <f...@f...com>

    Grzalem 70 na ograniczeniu 50, w ostatniej chwili zauważyłem szkieła
    z reczniakiem wycelowanym we mnie. W tym momencie zacząłem hamować.
    Nie zatrzymał.
    Rozmawiałem o tym ze znajomym, który miał kilka identycznycg
    przypadków czyli ostre hamowanie podczas pomiaru. Znajomy twierdzi,
    że właśnie niestabilny (zmienny) odczyt spowodowany hamowaniem
    blokuje raportowanie zbadanej prędkości, stąd brak zatrzymania.
    Prawda li to?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-01-24 08:52:36
    Temat: Re: Teoria hamowania przy radarze
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-01-23 o 22:26, Marek pisze:
    > Grzalem 70 na ograniczeniu 50, w ostatniej chwili zauważyłem szkieła z

    czyli jechałeś 60 na 50 ;) licznik pokazuje ci _maksymalną_ prędkość
    jaką możesz mieć, a będzie ona co raz mniejsza wraz ze zużyciem bieżnika
    opony:)
    nie chciało mu się zawracać d... za taki mały mandat, czekał na bardziej
    tłustą ofiarę:)

  • 3. Data: 2018-01-24 09:01:41
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-01-23 o 22:26, Marek pisze:
    > Grzalem 70 na ograniczeniu 50, w ostatniej chwili zauważyłem szkieła z

    :) na rowerze?

> [...]
    > niestabilny (zmienny) odczyt spowodowany hamowaniem blokuje
    > raportowanie zbadanej prędkości, stąd brak zatrzymania. Prawda li to?

    Chyba lepiej zapłacić 200 zł niż mieć zderzak tira w kręgosłupie
    (sąsiedni wątek).
    Co do pytania: podobno pomiar nowymi (laserowymi) "radarami" trwa tak
    krótko, że hamowanie niewiele daje i zwykle jak się zauważy policję,
    wpadnie na pomysł hamowania i sprawdzi lusterko, to już jest po pomiarze :)
    W starych radarach, gdzie pomiar trwa kilka sekund faktycznie ostre
    hamowanie zakłóca pomiar. Ale gwałtowne hamowanie nie jest zdrowe :(

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-01-24 10:05:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2018 o 22:26, Marek pisze:
    > Grzalem 70 na ograniczeniu 50, w ostatniej chwili zauważyłem szkieła z
    > reczniakiem wycelowanym we mnie. W tym momencie zacząłem hamować. Nie
    > zatrzymał.

    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_2CSBOs9AUX
    LAtJHCIdzqMG9ppmzLjuXK.jpg

    Licznik ci zawyża o 5, więc mialeś 65 a oni mieli ustawiony limit na +20
    i cała tajemnica:P

    Jak raz w życiu zapłaciłem za prędkość, to pytałem się o ile za szybko
    jechałem - powiedzieli że o trzy bo łapią od 70@50 bo inaczej musieliby
    parking obok leśnego zabudowanego zbudować:P

  • 5. Data: 2018-01-24 12:33:25
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > podobno pomiar nowymi (laserowymi) "radarami" trwa tak krótko, że
    > hamowanie niewiele daje

    Pomiar w tych "laserkach" trwa 0,3s. Nie jest mierzona prędkość, tylko
    jest wyliczana z 2 pomiarów odległosci w takim właśnie odstępie czasu.
    Efekt jest taki, że drgania ręki mogą wygenerować całkiem szybki ruch
    np. budynku. Chodzi o Ultralyte 20-20. Taki pomiar, szczególnie wykonany
    z większej odległości jest z definicji g' warty. Nawet, jeśli mierzący
    jest strzelcem wyborowym. Rada więc jest taka, by mandatu nie
    przyjmować. Zawsze.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2018-01-24 15:35:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-24 o 10:05, Shrek pisze:

> [...]
    > jechałem - powiedzieli że o trzy bo łapią od 70@50 bo inaczej musieliby
    > parking obok leśnego zabudowanego zbudować:P
    I to jest prawda, policja łapie tych grubo przekraczających co innego
    straże miejskie które nierzadko miały próg +1kmh ustawiony :(

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2018-01-24 16:10:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-24 o 12:33, Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > z większej odległości jest z definicji g' warty. Nawet, jeśli mierzący
    > jest strzelcem wyborowym. Rada więc jest taka, by mandatu nie

    I zamiast zapłacić 200 zł mandatu spędzić kilka upojnych dni na
    kolejnych w sądzie :-(
    Wynik rozprawy wciąż niepewny. Przy braku szczęścia sąd podwyższy karę i
    jeszcze dojdą koszty sądowe.

    Ja bym zalecał raczej nie przekraczanie prędkości i spokój :-)

  • 8. Data: 2018-01-24 16:23:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisales ze +1 a czy to czasami nie bylo +10 +1?

  • 9. Data: 2018-01-25 13:10:13
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-01-24 o 16:10, Poldek pisze:

> [...]
    > jeszcze dojdą koszty sądowe.
    >
    > Ja bym zalecał raczej nie przekraczanie prędkości i spokój :-)

    Ale przecież o tym mowa, że nie przekraczasz, a mandat dostajesz.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-01-25 13:37:59
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Miroo" <b...@b...brak.i.juz> napisał w wiadomości

    > Ale przecież o tym mowa, że nie przekraczasz, a mandat dostajesz.

    w instrukcji widziałem ciekawy ficzer tego sprzętu- policmajster mierzy
    odległość między 2 punktami i nie celując w jadący samochód wciska guzioł
    gdy przemieszczający się pojazd jest przy pierwszym i drugim punkcie- a
    'radar' wylicza prędkość średnią na tym odcinku i pokazuje ją na
    wyświetlaczu....

    --
    pozdr

    Tomasz