  • 61. Data: 2016-11-30 12:11:23
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

    >Im bardziej oblodzona tym bardziej stroma się robi ;)

    >z czystej ciekawości sobie ją kątomierzem zmierzę.

    Stawiam, ze ponizej 10 stopni wyjdzie.
    Dopuszczalne 12% to 7 stopni.

    >ale mocniejsze niż na letnich:) a mnie linczowano, że na ściemniam i
    >wymyślam bo na lodzie obie będą do d...

    Ale tak wlasnie bedzie - obie beda do d* :-)
    Jedne troche bardziej :-)

    Tak z praktyki, to pare razy trafilem na wyslizgany lod i wtedy
    problem z ruszeniem z plaskiego parkingu byl.
    Wiaderko piasku albo lancuchy ...

    J.

  • 62. Data: 2016-11-30 15:27:22
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:

    > Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
    > naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
    > gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
    > cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
    > w tira...
    >
    > Pzdr

    A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na
    śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu
    rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem
    z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już
    mieszane to na przód zimówki.

  • 63. Data: 2016-11-30 16:32:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc
    >jeżeli już mieszane to na przód zimówki.

    Tylko, ze jak ma prawdziwie letnie opony, to sie moze okazac, ze to
    pedzenie na zlamanie karku wcale nie bylo takie szybkie.

    J.

  • 64. Data: 2016-11-30 16:59:50
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-11-2016 o 15:27, Trybun pisze:

    > Kto pędzi na złamanie karku na
    > śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy,

    Chodzi o to, że dowiadujesz się że trasa była śliska dopiero w momencie
    wylecenia z niej....

  • 65. Data: 2016-11-30 18:55:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Matli" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.

    My tu gadu gadu, a we Wroclawiu na chodnikach juz bialo.

    Glupia sprawa - na nieuzywanej jezdni obok jeszcze nie.
    Ki czort - duza kostka brukowa jest cieplejsza niz mala kostka brukowa
    ?

    J.

  • 66. Data: 2016-11-30 21:25:45
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomalkole w

    > Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    > Przy FWD, żeby tył nie wyprzedził przód,

    A po polsku?
    masz przykład w cytacie.

    > Ja nie chciałbym, aby przód jechał w przypadkową stronę,

    Wolisz tyłem zamiatać przypadkowo...

    > lepsze opony zakładam na przód. Wtedy mam jeszcze
    > ewentualną możliwość korekty kierownicą.

    A tył lata...

    Masz kłopot z ortografią i z jazdą!

    --
    'Tom N'

  • 67. Data: 2016-11-30 21:28:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 29 Nov 2016 12:32:07 +0100, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    > IMO - dla "cywilnego kierowcy" na sucho to roznicy nie ma - obie
    > trzymaja.
    >
    > Na mokro ... moje calkiem dobrze trzymaja, ale ja na deszczu
    > profilaktycznie zwalniam
    > (ha, ha, ostatnio tylko 130 na tempomacie jak zaczelo ostro lac :-)

    > Tomaszu, dla Ciebie moze i nie taka prosta - dla reszty kierowcow
    > poslizg tylu zakonczy sie w rowie lub na aucie z przeciwka.

    Ale ja się z tym zgadzam że poślizg tyłu to zło.
    Co więcej - w sytuacji kiedy pochodzi od mniej przyczepnych opon jest
    praktycznie nie do opanowania.

    I tu właśnie cały problem zimówek z tyłu - bo po śniegu to spoko.
    Ale ogarnięcie auta na letnich z przodu i zimówkach z tyłu, jak przy
    autostradowej prędkości nagle trzeba będzie wykonać jakiś pełny skręt z
    hamowaniem to obie bariery mogą ucierpieć ;)

    Bo to jest IMO niebezpieczne - jechać autostradą po suchym/mokrym całkiem
    szybko, no bo na autostradzie gorsza przyczepnośc tylnych opon nie
    przeszkadza póki się jedzie prosto, a w razie jakiegokolwiek nagłego
    manewru będzie dramat.

    > Choc teraz sporo aut ma ESP ... moze i faktycznie nie taka prosta
    > decyzja :-)

    No to trzeba by posprawdzać z o ile gorszą oponą z tyłu ESP da sobie radę.
    Do eksperymentów proponuję moje wariackie C2 ;)

  • 68. Data: 2016-11-30 22:18:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "T."

    > ..
    > Więc te 7% to według niego wynik lobbowania firm oponiarskich, żeby
    > zmieniać opony w tej temperaturze. W kocu nabijają sobie sprzedaż o 100%.
    > ---
    > Jak mogą nabijać ? Przecież kupno drugich podwaja żywotność pierwszych.

    Nie, bo praktycznie po 5 latach guma murszeje. Więc nawet jak masz dobry
    bieżnik, to się nie nadają do bezpiecznej jazdy. Więc mając jeden
    komplet wymieniasz go co 5 lat, mając dwa - wymieniasz dwa co 5 lat.
    ---
    Przecież opony mają trwałość rzędu 10 lat a nie 5

  • 69. Data: 2016-11-30 22:32:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 30 Nov 2016 15:27:22 +0100, Trybun napisał(a):

    > A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na
    > śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu
    > rodzaj opon w czymś może pomóc?

    No tu masz takiego asa.
    https://www.youtube.com/watch?v=sgRTFa4OOhI

    Najprawdopodobniej właśnie na letnich oponach - póki jechał po czarnym to
    wszystko było spoko, jak tylko opona zobaczyła śnieg to się okazało że
    pozostał ruch jednostajny prostoliniowy.
    Gdyby miał zimówki to jestem przekonany że by wydało.

    A nie powiesz że jakoś szczególnie pędził, natomiast oczywiście
    "niedostosowanie prędkości", bo w tych warunkach i na tych opnach należało
    jechać 7km/h zamiast pędzić 20km/h.

    Świadomie nikt zakrętu nie przepałowuje, to zawsze jest po prostu błąd.

  • 70. Data: 2016-11-30 23:44:25
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-11-30 o 22:18, re pisze:

> [...]
    > ---
    > Przecież opony mają trwałość rzędu 10 lat a nie 5

    Ok, to wymieniasz 2 komplety co 10. A nie jeden :-)
    T.