  • 21. Data: 2012-01-31 08:35:31
    Temat: Re: UPC Biznes a revDNS
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 17:49:33 +0100, Slawek Kotynski napisał(a):

    > Oczywiście wysyłające smtp będzie się nazywać qqryku.upc.pl
    > Działać będzie.
    > Najwyżej jakiś szef esteta może się czepiać :)

    Znowu trafiles w sedno :D
    revDNS jest obecnie w formie odwrotneIP.static.chello.pl i teoretycznie bym
    to przeskoczyl zmieniajac sobie FQDN dla komunikatu HELO w serwerze na taki
    wlasnie wpis, ale tu wlasnie szef mi sie buntuje.

    Marek

  • 22. Data: 2012-01-31 08:56:25
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2012-01-31 09:35, Mark pisze:

> [...]
    > to przeskoczyl zmieniajac sobie FQDN dla komunikatu HELO w serwerze na taki
    > wlasnie wpis, ale tu wlasnie szef mi sie buntuje.

    No to go poproś, żeby ci pomógł i pogadał z kimś ważniejszym w UPC
    - niech się wykaże talentem do negocjacji i asertywnością :-)

    mjk

  • 23. Data: 2012-01-31 09:55:33
    Od: Tomasz Torcz <z...@i...-spamu.nie.chce-.pl>

    Dzieki, Mark, za post o tresci:

    > Powiedzmy ze to jakos w stanie jestem zrozumiec, bo wiekszosc domowych
    > uzytkownikow i tka nie ma pojecia co to DNS, o revDNS nie wspominajac.
    > Ale dla tych co wiedza, nawet jako opcja dodatkowo platna, powinno byc, tu
    > sie zgadzam

    > Z tego co udalo mi sie z paroma "konsultantami" ustalic, to po prostu
    > zalecenie. Pewnie do jakiegos speca z marketingu co to sie na tym nie zna.

    > No wlasnie problem w tym ze UPC oferuje - w porownaniu do innych operatorow
    > - bardzo duzy upload: 20/2, 30/3, 60/8 i 150/10 a wszystko w przedziale od
> [...]

    Oferta fajna, nawet chcieliśmy założyć do firmy, ale centrum Gdańska
    jest ,,całkowicie poza naszym zasięgiem''.

    </marudzenie>

    --
    Tomasz Torcz Morality must always be based on practicality.
    xmpp: z...@c...pl -- Baron Vladimir Harkonnen

  • 24. Data: 2012-01-31 12:11:04
    Od: a...@g...pl

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > OMG! A od kiedy to mail służy do wysyłania wielkich fotek? Dla mnie
    > sensowna fotka wysyłana mailem to max 1600x900-1200

    Od wtedy kiedy klikniesz "wyślij" maila z taką fotką. To nie 1996r.

    Miło by było gdyby gmail obsługiwał większe (choć "przymusu" w formie rfc
    nie ma: " and message size restrictions should be avoided if at all
    possible").

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 25. Data: 2012-01-31 12:23:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello a,

    > Od wtedy kiedy klikniesz "wyślij" maila z taką fotką. To nie 1996r.

    W 1996 roku cyfrowa fotografia o rozdzielczości 1600x1200 była
    niedostępna dla normalnych uzytkowników. A poza tym - piszemy w
    kontekście drukowania plakatów czy ogladania zdjęć na ekranie
    komputera? Bo do tego drugiego w zupełności wystarczy nawet mniejsza
    rozdzielczość.

    > Miło by było gdyby gmail obsługiwał większe (choć "przymusu" w formie rfc
    > nie ma: " and message size restrictions should be avoided if at all
    > possible").

    Jakoś nigdy nie mialem potrzeby przesyłania protokołem do tego
    nieprzeznaczonym większych załączników.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2012-01-31 13:33:35
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2012-01-30 17:53, a...@g...pl pisze:

    > Oraz marną wielkością maksymalną maila - 25MB. 3 sensowne fotki i już
    > zwrotka.

    Człowiek cywilizowany nie wysyła ludziom śmieci.
    Jak plik za duży to się ją gdzieś wystawia, a wysyła URL :P

    mjk

  • 27. Data: 2012-01-31 14:54:39
    Od: a...@g...pl

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > kontekście drukowania plakatów czy ogladania zdjęć na ekranie
    > komputera? Bo do tego drugiego w zupełności wystarczy nawet mniejsza

    W kontekście przesłania fotek w maksymalnej jakości bo nie wiadomo do czego
    się przydadzą... choćby ich wywołania.

    W 1996 były wlekące się łącza. Wtedy niby to nie miało sensu. Prawie nie
    miało...

    > Jakoś nigdy nie mialem potrzeby przesyłania protokołem do tego
    > nieprzeznaczonym większych załączników.

    ... gdyż wtedy to właśnie jeszcze dość popularna była usługa ftpmail
    używająca maila do "nieprzeznaczonych" celów - przesyłania plików z ftp.

    wikipedia ftpmail prawdę opowie.

    W którym RFC napisali, że mail nie służy do przesyłania maili z
    załącznikami?

    (a np. 50MB czy 100MB to znów nie kolos w dzisiejszych czasach)
    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 28. Data: 2012-01-31 15:59:14
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2012-01-31 15:54, a...@g...pl pisze:
    > ... gdyż wtedy to właśnie jeszcze dość popularna była usługa ftpmail
    > używająca maila do "nieprzeznaczonych" celów - przesyłania plików z ftp.
    >
    > wikipedia ftpmail prawdę opowie.

    To były czasy, kiedy działał jeszcze BITNET i DECNET,
    i nie było między nimi innej łączności, jak bramki mailowe.
    Drugim powodem było to, że ludzie mieli łącza 9600 kbps
    i jeden terminal na terminalu :) więc transport mailowy
    zajmował się kopiowaniem w tle.

    > W którym RFC napisali, że mail nie służy do przesyłania maili z
    > załącznikami?

    Dużych załączników.
    A czy w jakimś RFC jest napisane, że należy być uprzejmym w stosunku do
    innych ludzi i nie utrudniać im życia?
    Oczywiście jak się wcześniej umówisz z odbiorcą, to możesz mu
    i filmotekę DVD mailami wysyłać.

    mjk

  • 29. Data: 2012-01-31 17:55:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello a,

    [...]

    > W kontekście przesłania fotek w maksymalnej jakości bo nie wiadomo do czego
    > się przydadzą... choćby ich wywołania.

    Wywołania na plakat? Ile plakatów rocznie produkujesz? Bo 8MB na
    zdjęcie to jest zabijasta rozdzielczość. Jak przy takim święcie
    wyślesz 3 maile zamiast jednego, to Ci się wielka krzywda stanie?

    Poza tym - po co to mailami wysyłać, skoro można na PicasaWeb
    przechować i sciągnąć w takiej rozdzielczości, jaka Ci pasuje. 20GB
    miejsca jedynie $5 rocznie. Zapewnione backupy i dostepność z
    dowolnego (niemal - poza Chinami, Koreą Północną itp.) miejsca na
    świecie.

    > W 1996 były wlekące się łącza. Wtedy niby to nie miało sensu. Prawie nie
    > miało...

    W ogóle nie mialo, bo nikt wtedy nie robił zdjęć w takiej rozdzielczosci.
    Nawet format PhotoCD zakładał maksymalnie 6Mpix. Jak ktoś mial monitor
    1024x768 bez przeplotu w domu, to już był wielkie panisko.
    Fotografia cyfrowa raczkowała, nie było labów "wywołujących" zdjęcia
    jeszcze.

    > ... gdyż wtedy to właśnie jeszcze dość popularna była usługa ftpmail
    > używająca maila do "nieprzeznaczonych" celów - przesyłania plików z ftp.

    OMG - niszowa usługa.

    > wikipedia ftpmail prawdę opowie.

    Wikipedia ma wiele opowieści. Ja również.

    > W którym RFC napisali, że mail nie służy do przesyłania maili z
    > załącznikami?
    > (a np. 50MB czy 100MB to znów nie kolos w dzisiejszych czasach)

    A w którym RFC napisali, że nie należy pierdzieć w towarzystwie?

    Protokół SMTP nie posiada funkcji potrzebnych do transferu dużych
    plików. Jeśli pod koniec przesyłania Twojego 100MB pliku zostanie
    zerwane połączenie, to mail jest wysyłany ponownie. Nie ma możliwości
    wznowienia transmisji.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2012-02-10 17:31:39
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl>

    > Jakoś nigdy nie mialem potrzeby przesyłania protokołem do tego
    > nieprzeznaczonym większych załączników.

    Co to znowu za pierdoły ?! Protokoł jak protokół, można przesłać to ludzie
    to robią.