  • Data: 2018-08-17 10:46:33
    Temat: Re: UPS, i martwy COM-1
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-16 o 13:25, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz pisze:
> [...]
    Ja słaby z rysunku elektro-technicznego, na pewno bym zrobił odbicie
    lustrzane, czyli taki układ kabelków, jaki by miał biec do wtyczki
    "male", bym skierował do "female", i na odwrót. A gdy pytałem w
    najbliższym punkcie naprawy komputerów, to mi powiedzieli, że jakieś
    takie lutowanko wyniesie 5 dych. Ale w końcu udało mi się wygooglać
    sklep, który ma w ofercie kabel do UPS-ów Fideltronika. Ciekawe, bo oni
    mają je za 2 dychy, razem z softem na krążku, a producent winszuje sobie
    trzy, bez krążka.

    A propos "producent" to Fideltronik ręką Roberta Włocha potwierdził, że
    kabel jest z przeplotem, a i połączenia są właśnie takie, jakie Ty, z
    niemałym trudem, odczytałeś wprost z kabla. Wielkie dzięki za ten wysiłek.

    Najdalej we wtorek mają przyjść zamówione kable, zobaczę jak mają
    przeplecione przewody, tzn. czy UPS się wreszcie dogada z kompem, czy
    znów kicha.

    A swoją drogą, czy ktoś potrafi w prostych, żołnierskich słowach
    wyjaśnić, po kiego grzyba ten przeplot? Czy nie można polutować gniazda
    RS w UPS-ie tak, aby żaden pieprzony przeplot nie był potrzebny??

    > Dodam jeszcze, że oryginalny kabel do upsów typu ares jest na
    > zwykłych skręcanych wtyczkach DB9 (żeńska od strony PC, męska po
    > stronie UPS)

    Tyle to już wiem, ten kabel bez przeplotu jest właśnie taki, przecież o
    nim już pisałem...