  • Data: 2016-11-28 13:01:34
    Temat: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:o1ccsp$781$...@n...icm.edu.pl...
    >Czy ktoś z Was mógłby wyjaśnić mi na czym polegają korzyści z
    >montowania USB-C w telefonach? Do tej pory wydawało mi się, że
    >micro-USB jest

    No jak, to jest przeciez milowy krok naprzod :-)

    Glowna zaleta - mozna wtyczke wsadzic dowolna strona.

    >całkiem niezłym standardem. Standard ten w sensie ładowania telefonów
    >ładnie się rozwijał. Aby nie palić cieniutkich styków wymyślono Quick
    >Charge gdzie napięcie ładowania podniesiono do 9 lub nawet 12V.
    >Dzięki temu prąd ładowania jest znacznie niższy i zwykłe przewody
    >dają sobie z nim radę.
    >A teraz następuje powrót do 5V i 3 lub nawet 5A w chudym złączu
    >USB-C. Mi to zakrawa na jakiś absurd. Niebawem kable będą tak grube
    >jak do rozruchu auta z zewnętrznego akumulatora. :-) Nie wspomnę o
    >rosnącym ryzyku usmażenia styków lub wysokoprądowej elektroniki.

    Ryzyko to raczej miales w QC.

    Tu po pierwsze mamy mozliwosc podniesienia napiecia juz w
    standardzie - czyli ryzyko upalenia spadnie, bo wszyscy beda
    kompatybilni.

    A ze stykow wiecej, to moze i te 5A wydola.

    Tylko ze ... ten kabelek w wersji podstawowej to gruby, bo drutow tam
    ilosc niezliczona.
    To na grubsze druty zasilania miejsca juz nie starczy :-)

    J.