eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleUbezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty za OC poprzedniego właściciela › Re: Ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty za OC poprzedniego właściciela
  • Data: 2009-11-16 08:59:17
    Temat: Re: Ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty za OC poprzedniego właściciela
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ja dodam swoje 3 grosze - po moich sprawach w PZU, Warcie i HDI

    > 7. Jeżeli Ubezpieczający nie opłaci składki, pierwszej raty lub składki
    > uzupełniającej w terminie

    zgodnie z ustawa i regulaminami ubezpieczalni : nie oplacenie kolejnej raty NIE
    PRZYRYWA UBEZPIECZENIA!!! umowa zawierana jest na rok i jesli nie oplacimy
    kolejnej raty to nas obciaza procentami (dokladnie nie pamietam ale gowniane te
    procenty jakies). Umowe mozna skrocic w 2 przypadkach : sprzedazy(lub
    kradziezy) oraz zlomowania. Nastepna rzecza jest uniewaznienie/przerwanie
    umowy. Dzieje sie tak gdy nie oplacimy "kolejnej (2-giej)nowej umowy" - chodzi
    o to ze zgodnie z ustawa UMOWA na kolejny rok przedluza sie SAMA!! (jesli nie
    wypowiemy) ale jesli nie oplacimy tej "nowo zawartej z automatu umowy" to ona
    niby rok trwa, ale juz na kolejny 2-rok nie bedzie automatycznie przedluzona i
    wtedy nam wygasa - nie mamy ciaglosci i TU zwraca sie do UFG ze mamy brak
    ciaglosci.
    PS.kiedys zapomnialem w PZU oplacic II raty (oni zapomnieli sie upomniec:-) i
    tak czas lecial az minelo 1,5roku! w ostatnim dniu ledwie zdazylem zaplacic
    caly zalegly rok z procentami+nowa rate, tak ze poltora roku PZU nie otrzymalo
    odemnie ani grosza a umowa wciaz byla wazna!!!

    Jesli chodzi o wypowiadanie umowy :
    1. sprzedajacy MA OBOWIAZEK poinformowac TU o zbyciu!
    2. Kupujacy jesli chce zmienic ubezpieczyciela to ma 30 dni od KUPNA na
    POINFORMOWANIE TU o zerwaniu UMOWY i zmianie ubezpieczyciela!!!
    3. w przypadku kiedy kupimy pojazd SPRZEDAJACY MA OBOWIAZEK DAC NAM POLISE OC
    ale moze sie zdazyc tak ze da nam tylko "potwierdzenie zawarcia umowy OC" bez
    pokwitowan oplaty kolejnych rat - wtedy to POPRZEDNI wlasciciel ma OBOWIAZEK
    uiscic poprzednie raty +rate z ktorej wynika 30dniowy okres na czas naszego
    ewentualnego wypowiedzenia umowy - taki mialem przypadek kilka dni temu w
    warcie. Jesli jednak bysmy nie sprawdzili u ubezpieczyciela czy sa jakies
    zaleglosci w ratach i nie wyglosili umowy to zgodnie z ustawa obowiazki po tych
    30dniach przechodza na nas i to MY(nowi wlasciele) MUSIMY zaplacic
    ZALEGLOSCI!!!