    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ubytek płynu chłodniczego spowodowany ubytkiem oleju?
    Date: Fri, 12 Dec 2014 16:21:42 -0600

    "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message
    news:m6f1el$q3j$1@node2.news.atman.pl...

    > Kontrolka cisnienia oleju ci sie nie zapalila ? Teoretycznie mogl sie
    > przygrzac i wybulgotac przez korek z zbiorniczku, ale powinny byc
    > jakies zauwazalne slady w postaci pary.

    Zauważalne byłyby może gdybym ja tym autem jeździł,
    ale moja kobita się na nic nie skarżyła - dopiero jak wróciłem
    z miesięcznego pobytu w Polsce to sam musiałem zauważyć
    plamę oleju pod autem na naszym miejscu parkingowym...

    > Powinienes teraz odpowietrzyc uklad.

    A sam się nie odpowietrzy przez zbiornik wyrównawczy?
    Z tego co widziałem to zassał sobie pół jego objętości mimo że
    do samej chłodnicy dolałem pod korek. Po kilku jazdach wyssało
    ze zbiorniczka i wreszcie dolałem drugi raz gdy był gorący zaraz
    po podróży do kreski MAX i teraz poziom ładnie oscyluje między
    MAX przy gorący i ciut powyżej MIN przy całkiem zimnym silniku.
    Już przestało ze zbiorniczka ubywać.

    > Jesli poszla ci uszczelka to sprawdz czy ci sie nie miesza plyn
    > z olejem, a jak nie ma objawow to zapomniec.

    Zaraz gdy samochód sprawdzałem to był objaw białego wnętrza
    korka wlewowego oleju. Ale po dolaniu do pełna świeżego oleju
    i wyczyszczeniu korka do sucha już się objaw więcej nie pojawił.
    Dlatego pytam właśnie o to jaki jest związek ubytku oleju z ubytkiem
    płynu bo mi to wyglądało jakby te dwie rzeczy były powiązane.

    > Ja np. nie moge zapomniec bo ucieka mi plyn przez oring
    > w kanale glowica-kolektor :)

    :-(