  • 1. Data: 2013-04-24 20:30:18
    Temat: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    Witam,

    Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
    Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
    sekundy i sie kreci.
    Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
    uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
    zakrecic.

    Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
    Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?

    PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie
    jesli pytanie nie trzyma poziomu ;)

    --
    Pozdrawiam,
    mk4

  • 2. Data: 2013-04-24 20:47:12
    Temat: Re: Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
> [...]
    > Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?
    >
    > PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie

    Nie jest normalne i wynika z błędu w sofcie.
    Można to poprawić modyfikując wsad sterownika silnika

    Lewis

  • 3. Data: 2013-04-24 21:00:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    > zakrecic.
    >
    > Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?

    Zasadniczo normalne to nie, ale jak mowa o VW 1.9 TDI to tak -
    przypadłość rzekłbym często spotykana.

    > Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?

    Pewnie z wielu rzeczy - ja wiem o jakichś problemach z czujnikami
    temperatury, błędami softu ECU itd. Rzekłbym, że to by design ;)
    Póki masz opóźnienie 1,5-2s na ciepłym, to nie ma się czym przejmować.

  • 4. Data: 2013-04-24 21:40:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie jest normalne i wynika z błędu w sofcie.
    > Można to poprawić modyfikując wsad sterownika silnika

    A to samo w benzyniaku?

  • 5. Data: 2013-04-24 22:04:33
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze:

    > A to samo w benzyniaku?

    Jakim benzyniaku?
    Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp
    silnika lub powietrza w dolocie.

    Lewis

  • 6. Data: 2013-04-24 22:45:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Jakim benzyniaku?

    L. Delta Integrale.

    > Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp
    > silnika lub powietrza w dolocie.

    Jak to sprawdzić?

  • 7. Data: 2013-04-24 23:29:13
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-24 22:45, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:kl9dsj$iii$...@n...news.atman.pl...

    > L. Delta Integrale.

    > Jak to sprawdzić?

    Sprawdzić w specyfikacji dla danego czujnika jakie powinien mieć
    wartości rezystancji dla danej temp. i zmierzyć rezystancję przy tych temp.

    Na oko powinien mieć około 2kOhm na zimnym i z 300-400 Ohm przy 80C.

    Lewis

  • 8. Data: 2013-04-24 23:31:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Sprawdzić w specyfikacji dla danego czujnika

    Aha.
    To już dla mnie zbyt skomplikowane.
    To robota dla elektryka czy mechanika?

  • 9. Data: 2013-04-24 23:33:56
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-24 23:31, Cavallino pisze:

    > Aha.
    > To już dla mnie zbyt skomplikowane.
    > To robota dla elektryka czy mechanika?

    No proszę Cię. Kup najprostszy multimetr za 10-20zł ustaw pomiar
    rezystancji i przyłóż elektrody do pinów czujnika :)

    Lewis

  • 10. Data: 2013-04-25 01:45:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 24 Apr 2013 23:33:56 +0200, Lewis napisał(a):

    > No proszę Cię. Kup najprostszy multimetr za 10-20zł ustaw pomiar
    > rezystancji i przyłóż elektrody do pinów czujnika :)

    No i jak będzie bez kozery pińcet om... To co? :)

    Przynajmniej jakieś dane referencyjne trzeba mieć.
    Do tego mierzyć na pinach komputera (co by przy okazji wiązkę
    skontrolować).

    A najlepiej to dobrać się do procedur serwisowych tego sterownika (bo to
    jeszcze pewnie czasy przedmikroprocesorowe) - bez tego to będzie takie tam
    poruszanie się po omacku.

    Bo tak to multimetrem na ślepo to rzadko udaje się dość o co chodzi - jak
    się coś przepaliło albo zwarło to można szukać. Ale te czujniki to raczej
    lubią tak że im się zakres przestawi, albo coś.