    From: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Usługa kalibracji monitora
    Date: Mon, 5 Jan 2009 09:04:42 +0100

    > rozglądam się ostatnio w temacie dość powszechnym, a mianowicie
    > różnice między tym co widzę na monitorze a tym co dostaje w
    > fotolabie. Z wyczytanych informacji wnioskuję, że jedynie kalibracja
    > przy użyciu odpowiedniego sprzętu może mi pomóc. Przeszukując serwisy
    > aukcyjne widzę, że koszt używanego sprzętu (np. polecane przez wielu
    > serie firmy X-Rite) to około 500 zł. Nie ukrywam, że koszt dla mnie
    > trochę za duży.

    A na komputer, aparat, monitor itd Cie stac?
    Jak sie powiedzialo A to trzeba i Beee ;)

    Dziesiec lat temu kalibrator kosztowal majatek,
    teraz gdy dobre urzadzenie mozna kupic sporo ponizej
    1000zl nie ma zadnego wytlumaczenia.

    Kup na spolke z kumplem czy dwoma wyjdzie taniej.

    > Dodatkowo, każdy ze sprzedających podaje, że
    > kalibrator był użyty mniej niż 10 razy.

    Tak jakby to mialo jakies znaczenie - to nie mydlo :)

    > W związku z tym mam pytania,
    > jak często powinno kalibrować się monitor, czy jednokrotna, dobra
    > kalibracja wystarczy na dłuższy czas (rok, dwa)

    Nie. W przypadku CRT na krocej w przypadku LCD na dluzej.
    Ale nie na rok, ani nawet nie na pol.

    > , czy prowadzone są usługi kalibracji monitorów?

    Jasne, ze sa. Sa frajerzy co chca za to placic to sa i uslugi :)

    > Zastanawiam się, czy jest sens
    > kupowania takiego sprzętu do zastosowań domowych, na jeden monitor,
    > czy nie lepiej poszukać kogoś w okolicy, kto za odpowiednią opłatą mi
    > to załatwi.

    Ja Ci moge zdalnie "zaswiadczenie kalibracji" na kartce A4 wypisac.
    Wyjdzie taniej niz taka uslugowa kalirabcja a wartosc bedzie mialo
    po miesiacu taka sama ;)