    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
    Date: Sun, 04 Apr 2010 21:58:01 +0200

    marjan pisze:

    > Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną"
    > część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe?
    > Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej.

    Ze rysunków w książce wygląda, że powinno to być w miarę proste -
    odkręcasz, wymieniasz uszczelkę, zakładasz pokrywę, przykręcasz.

    W moim 1.2 16V z pokrywą wyjmuje się też wałki rozrządu, więc jest
    więcej roboty, ale u Ciebie wałek powinien zostać na miejscu.

    Tu jest jeszcze tylko taka sprawa że gwinty w głowicy są aluminiowe i
    dość delikatne. Trzeba uważać żeby ich nie zerwać, a w dodatku nie widzę
    w książce momentu dokręcania pokrywy dla Twojego silnika.

    Jeżeli będziesz miał możliwość wyboru miedzy uszczelką metalową a gumową
    to bierz gumową.
    W jednym samochodzie widziałem tam uszczelkę zrobioną silikonem do
    uszczelniania miski olejowej i też to jakoś działało.

    > P.S. Jeździsz w KJS, PPZM, czy jeszcze w czymś innym (wybacz za
    > bezpośredniość, ale zawsze mnie to interesowało)?

    Obecnie mam ambitny plan przejechać cały cykl PPAiK, to jest puchar
    Polski w KJS, 11 eliminacji w całym kraju.
    Za tydzień Szczecin.