  • 1. Data: 2010-04-03 22:55:09
    Temat: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
    Od: marjan <k...@g...com>

    Witam.

    Mam takie dość hmm.. lamerskie (?) pytanie, ale po prostu zgłupiałem.
    Czy jak otworzę maskę to widać uszczelkę pod głowicą (auto takie jak w
    sigu)? Jeśli nie, to czym jest ta (chyba) czarna gumowa jakby uszczelka
    w "połowie" bloku silnika (usadzona poziomo)?

    Z góry dzięki za odpowiedzi i wyrozumiałość z okazji nadchodzących świąt.

    P.S. Wesołych ;)

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 2. Data: 2010-04-03 23:14:13
    Temat: Re: Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    marjan pisze:
> [...]
    > sigu)? Jeśli nie, to czym jest ta (chyba) czarna gumowa jakby uszczelka
    > w "połowie" bloku silnika (usadzona poziomo)?

    Prawdopodobnie mówisz o uszczelce pokrywy zaworów, ale to byś musiał
    zrobić zdjęcie (albo znaleźć np. na Allegro zdjęcie takiego silnika) i
    pokazać o co Ci chodzi.

    Generalnie od góry masz pokrywę zaworów, następnie głowica, blok silnika
    i miska olejowa.
    Każde kolejne oddzielone od siebie uszczelką.

    Głowica to ta część z której z jednej strony wychodzi kolektor dolotowy,
    z drugiej wydechowy.

    A jaki silnik? Bo było ich w tym Punto kilka różnych.

  • 3. Data: 2010-04-03 23:15:48
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > "połowie" bloku silnika (usadzona poziomo)?
    >
    > Z góry dzięki za odpowiedzi i wyrozumiałość z okazji nadchodzących świąt.

    w połowie bloku nie ma uszczelki.

    UPG (uszczelka pod głowicą) jak sama nazwa wskazuje jest umieszczona między
    blokiem, a głowicą.
    W dużym uproszczeniu granica ta jest w połowie zestawu głowica-blok i jest
    poziomo.
    Nie jest gumowa, ma ok 1,5mm grubości.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 4. Data: 2010-04-03 23:19:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    marjan wrote:

    > Jeśli nie, to czym jest ta (chyba) czarna gumowa jakby uszczelka
    > w "połowie" bloku silnika (usadzona poziomo)?

    Trudno powiedzieć co masz na myśli, ale jest to pewnie uszczelka pokrywy
    zaworów lub kolektora dolotowego. Uszczelka pod głowicą nie jest z gumy.

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2010-04-04 19:23:08
    Od: marjan <k...@g...com>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Prawdopodobnie mówisz o uszczelce pokrywy zaworów, ale to byś musiał
    > zrobić zdjęcie (albo znaleźć np. na Allegro zdjęcie takiego silnika) i
    > pokazać o co Ci chodzi.

    http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg
    http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg

    (zdjęcia z allegro, na czerwono zaznaczyłem miejsce tej uszczelki
    widocznej z tej perspektywy (choć częściowo zasłoniętej filtrem powietrza)

> [...]
    > Każde kolejne oddzielone od siebie uszczelką.
    >
    > Głowica to ta część z której z jednej strony wychodzi kolektor dolotowy,

    A czy uszczelkę pod głowicą widać bez rozbierania silnika (podnosząc
    tylko maskę)?

    > A jaki silnik? Bo było ich w tym Punto kilka różnych.

    1.1 8v SPI

  • 6. Data: 2010-04-04 19:25:25
    Od: marjan <k...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

> [...]
    > między blokiem, a głowicą.
    > W dużym uproszczeniu granica ta jest w połowie zestawu głowica-blok i

    Dzięki. Chodzi mi o to:

    http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg
    http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg

    Pytam, bo mam tam trochę wysyfione olejem (musi przeciekać), a nie wiem
    czy to ta "słynna" uszczelka pod głowicą której wymiana kwalifikuje się
    pod naprawę silnika, czy po prostu jest to zwykła uszczelka, którą raz
    na jakiś czas się wymienia, tak jak rozrząd.

  • 7. Data: 2010-04-04 20:44:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    marjan pisze:

> [...]
    >
    > (zdjęcia z allegro, na czerwono zaznaczyłem miejsce tej uszczelki
    > widocznej z tej perspektywy (choć częściowo zasłoniętej filtrem powietrza)

    To jest uszczelka pokrywy rozrządu.
    Znajduje się _nad_ głowicą.
    Oddziela głowicę od komory w której jest wałek rozrządu.

    Głowica to to z czego wychodzi kolektor wydechowy.
    Uszczelka pod głowicą znajduje się pod nim.

    > A czy uszczelkę pod głowicą widać bez rozbierania silnika (podnosząc
    > tylko maskę)?

    Raczej nie - uszczelka jest włożona między blok a głowicę i bardzo mocno
    ściśnięta.
    Jest tam szczelina w której jest ta uszczelka, ale możliwości
    pooglądania UPG bez rozebrania silnika nie ma.

    A tak w ogóle to o co chodzi? :)
    Olej wycieka tamtędy?

  • 8. Data: 2010-04-04 20:56:40
    Od: marjan <k...@g...com>

    Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Głowica to to z czego wychodzi kolektor wydechowy.
    > Uszczelka pod głowicą znajduje się pod nim.

    Dzięki, młody jestem, kompletnie się na budowie silnika nie znam, a
    będąc właścicielem auta przynajmniej jakieś podstawy chciałbym mieć.

    > Raczej nie - uszczelka jest włożona między blok a głowicę i bardzo mocno
    > ściśnięta.
    > Jest tam szczelina w której jest ta uszczelka, ale możliwości
    > pooglądania UPG bez rozebrania silnika nie ma.

    j/w. - dzięki

    > A tak w ogóle to o co chodzi? :)
    > Olej wycieka tamtędy?

    Chyba wycieka mi olej (jest tam mokro i tłusto), ale w tym miejscu co
    zaznaczyłem na rysunku (ta gumowa uszczelka, jak nazwałeś uszczelka
    pokrywy rozrządu).
    Nie wiem czemu ubzdurało mi się, że to może być uszczelka pod głowicą ;)

    Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną"
    część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe?
    Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej.

    P.S. Jeździsz w KJS, PPZM, czy jeszcze w czymś innym (wybacz za
    bezpośredniość, ale zawsze mnie to interesowało)?

  • 9. Data: 2010-04-04 20:58:08
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    marjan pisze:

    > Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną"
    > część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe?
    > Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej.

    Jak nie masz technicznie dwóch lewych rąk, to możesz ją sobie sam
    wymienić. Filozofii w tym wielkiej nie ma.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 10. Data: 2010-04-04 21:24:21
    Od: marjan <k...@g...com>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Jak nie masz technicznie dwóch lewych rąk, to możesz ją sobie sam
    > wymienić. Filozofii w tym wielkiej nie ma.

    Dzięki. Wstyd się przyznawać, ale naprawdę myślałem, że to uszczelka pod
    głowicą i że czeka mnie poważna naprawa. ;)