  • Data: 2019-08-06 12:00:15
    Temat: Re: Utylizacja napuchniętych Li-Ion
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 6 Aug 2019 11:31:37 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Na jednej elektrodzie jest utleniacz, na drugiej reduktor. Normalnie są
    > rozdzielone, ale po uszkodzeniu ogniwa mieszają się.

    Hm, no wlasnie w li-ion nie bardzo z tym utleniaczem.
    Po jednej stronie jest "matryca", ktora owszem, lit lubi wchłonąć,
    a moze tylko jony litu.
    Po drugiej - lit i wegiel.

    No dobra - to wchłonięcie widac wyzwala energie.

    Ale przeciez takie przebicie gwozdziem spowoduje tylko miejscowe
    zmieszanie obu skladnikow.

    > Reakcja wydziela
    > mnóstwo ciepła, elektrolit wrze i wyrzuca zawartość na zewnątrz. Tu
    > następuje reakcja z tlenem i wodą, powstaje fluorowodór który łapie wodę
    > z powietrza, do tego tlenki i tlenofluorek fosforu, stąd dym.

    Tak swoja droga to kiedys liczylem aku olowiowy, i mi wyszlo, ze nie
    bardzo da sie rade zagotowac. Za malo energii, za duze cieplo
    wlasciwe. Moze li-ion sa lepsze ...

    https://www.youtube.com/watch?v=AUMiSk1D4Xg

    rzadko wybucha.

    J.