    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Uwaga na cwaniaków z Energis i innych
    Date: Wed, 8 Jul 2009 14:16:47 +0200

    > Prosty mechanizm. Na domowy lub komórkę puszcza sygnał ktoś z nieznanego
    > numeru zaczynający się na 0704. Abonent oddzwania i słyszy, że połączenie
    > kosztuje 9 zł + vat i że nic w konkursie nie wygrał. Jeśli nie przerwie
    > odpowiednio wcześniej tego połączenia, wówczas zostanie skasowany na 10,98
    > zł (9+vat). Ludzie nie kojarzą, że 0704 to numer premium. Takie same
    > przekręty odchodziły kiedyś z 0300.
    >
    > Może operatorzy powinni umożliwić klientom blokowanie przychodzących
    > połączeń i smsów ze wszystkich numerów premium? Podobno jakieś
    > zaawansowane
> [...]

    Nie wiem jak w prepaidach ale w mojej komórce (abo w Plusie) mam restrykcję
    (na poziomie operatora) na polączenia premium. Nic to nie kosztuje.
    To samo mam na stacjonarnym w TP.
    Na komórce dodatkowo mogę sobie włączyć restrykcję na roaming (mam włączoną
    z racji przebywania tuż przy granicy - nawet jak pojadę do Ahlbecku na
    zakupy to gadam przez BTSy ze Świnoujscia).
    Wszystko to przez e-bok (w Plusie) znając hasło do konta oczywiście plus
    jednorazowe hasło do sesji przesyłane SMSem.
    Jeden jest minus tego wszystkiego (i tym UKE się powinien zająć) :
    restrykcja nie obejmuje SMSów na numery premium (i nie da sie takiej
    zamówić).
    A z telefonem różne rzeczy się mogą dziać. Mogę zostawić na stole a dziecko
    szwagra (będącego u mnie z wizytą) coś wyśle.
    Mogę też zgubić telefon albo może mi ktoś ukraść i pokorzystać zanim wywali
    kartę SIM.
    A tak to niewiele skorzysta (międzynardowe i premium wycięte).
    Niestety te SMSy premium....
    Nie dalej jak wczoraj, moja żona ZNALAZŁA telefon komórkowy. Włączony.
    W sklepie (właścicel sklepu to nasz znajomy).
    Ekspedientki nie kojarzyły komu mógł wypaść.
    Zabrała go do domu. Po jakimś czasie na ten telefon zadzwonił właściciel.
    Umowiliśmy się żeby przyjechał do nas do domu (był to wczasowicz) i odebrał
    zgubę.
    Cieszył się jak dziecko gdy się dowiedział, że nie chcem znaleźnego.
    Oddaliśmy mu komórkę po prostu.
    Oczywiscie nie korzystaliśmy z niej.
    Jednak nie zawsze znalazca ma zasady.
    Mogłbym ja zgubić aparat a ktoś powysyłalby sobie SMSy premium (może są
    jakieś serwisy w któych ma jakąś korzyść w oderwaniu od numeru telefonu).
    Potem kartę by wyrzucił, aparat sprzedal.
    A ja nie potrzebuję SMSów premium i chciałbym móc wyciąć takowe.