    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 18 Feb 2013 22:37:42 +0100

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 22:22:19 +0100, v...@i...pl napisał(a):

    > Dobra, niewazne jak - dla dalszych rozwazan zalozmy, ze przeszedlem
    > badanie techniczne - jakie sluzby maja kompetencje do podwazania tego, w
    > dodatku "na oko"?

    Policjant ma.
    Art. 132 PoRD mówi że jak policjant stwierdzi, lub ma uzasadnione
    przypuszczenie, to zatrzyma dowód i koniec.

    > W taki sposob to mozna samochod unieruchomic z
    > praktycznie kazdego powodu - chociazby jak to co napisales o
    > klimatyzacji. To czysty absurd!
    > Jakby podpasc jakiemus upierdliwemu sasiadowi-policjantowi to mozna sie
    > juz pozegnac z jezdzeniem samochodem kiedykolwiek - bo co wyjedziesz z
    > parkingu, to costam znajdzie, nawet najbardziej absurdalnego i zabiora
    > dowod.
    > Mandatu mozna jeszcze nie przyjac i dociekac swojego w sadze. A
    > decyzja o zabraniu dowodu jest w jakim trybie? Administracyjnym
    > nakazowym? Czy jak to sie nazywa?

    Wcale się nie nazywa.
    Jest po prostu art. 132 który mówi że policjant zatrzyma dowód, a organ
    wyśle go do urzędu który go wydał. Urząd Ci go odda po ustaniu przyczyny
    uzasadniającej jego zatrzymanie (swoją drogą ciekawe z czego wynika że
    urząd nie wyda Ci go dopóki nie przyniesiesz zaświadczenia z SKP).

    Tak przy okazji - jak mi kiedyś zabrano DR za brak tablicy rejestracyjnej
    którą ktoś ukradł (swoją drogą gdybym znał wtedy ustawę to bym sobie tak
    łatwo nie dał - IMO nie jest to podstawa), to DR w urzędzie pojawił się
    ponad 2 tygodnie od dnia zatrzymania go, a pozwolenie było na 7 dni.
    Czyli praktycznie 7 dni jeździłem bez dowodu i pozwolenia, pomimo że
    tablicę załatwiłem w kilka dni, to dowodu nie mogłem odebrać bo go nie
    było.

    Nawet jeśli Sąd Administracyjny zająłby się taką sprawą, to zapewne nie
    będzie wnikał w stożek świetlny Twoich świateł, a jedynie zbada sprawę pod
    kątem naruszenia procedur i zgodności z prawem - a to wszystko jest
    przecież zgodne z ustawą i w najlepszym porządku.