eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUwaga pirat - HID Xenon › Re: Uwaga pirat - HID Xenon
  • Data: 2013-03-03 21:37:51
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-03-03 21:07, R2r pisze:
    > W dniu 2013-03-03 20:41, Artur Maśląg pisze:
    >> Nie wiem czy się dały założyć, ponieważ Fiat 125 nie miał resora
    >> z przodu - miał za to dwa z tyłu (chyba dwupiórowe), montowane wzdłużnie
    >> (i sztywny most). Z przodu miał zawieszenie niezależnie,
    >> dwa wahacze + sprężyna + amortyzator na stronę :) Zastava (bazowana
    >> na Fiat 128) miała napęd na przód, z przody typowe kolumny
    >> MacPhersona (tak to się chyba pisze), a z tyłu poprzeczny resor
    >> i dwa wahacze poprzeczne. Nie wiem jaka była możliwość adaptacji
    >> sprężyn z Fiata 125 do Zastawy (przód) (o ile to miałeś na
    >> myśli), podobnie jak nie mam bladego pojęcia, czy dało się
    >> dostosować resor z Fiata 125 do Zastavy na tył :)
    >> Zasadniczo to nie chodziło mi o Twój błąd wprost, tylko mechanizm
    >> powielania bzdur.
    >>
    >>> Podobnie jak dla domorosłych konstruktorów tanich hidów reflektory
    >>> halogenowe i ksenonowe soczewkowe są takie same. :-)
    >>
    >> Coś w tym guście - Ty napisałeś bzdurę (pomylić się przecież można,
    >> szczególnie zę jak piszesz było to dawno i srajtkiem byłeś),
    >> J.F. odpowiedział, że nie widzi w tym nic dziwnego, ponieważ auta
    >> podobne (co jest już bzdurą^2 - zupełnie inna konstrukcja, zawieszenia,
    >> napęd itd.), Venioo doprawił bez żadnej weryfikacji, że pewnie nawet
    >> ta sama płyta podłogowa (i inne teoretyzowania), co już w ogóle
    >> świadczy o klepaniu dla zasady, a nie o jakiejkolwiek wiedzy
    >> w dyskutowanym zakresie.
    >>
    > No niechcący rozpętałem burzę w sumie nie wiadomo o co.

    Nie burzę, ale wiadomo o co chodziło :)

    > Jak pewnie zauważyłeś, sprostowałem już, że historia - choć na 100%
    > autentyczna - miała miejsce bardzo dawno i naprawdę głowy nie dam, że te
    > _sprężyny_ (to też już sprostowałem ze względu na to, że okazało się, że
    > niektórzy resorami nazywają nie każdy element resorujący mimo
    > powoływania się na taką definicję, ale resor piórowy) były przeznaczone

    Nie chcesz by się ludzie słówek czepiali? Ok, ale bądź konsekwentny.
    W zakresie konstrukcji samochodów określenia 'sprężyna' oraz 'resor'
    są jednoznaczne i w większości nie ma problemów z interpretacją
    w kontekście rodzaju zawieszenia. Podobnie jak padnie stwierdzenie
    'poduszka powietrzna' - to też 'resor', ale jednak inny :>

    > do Fiata 125 czy też do innego. Mogłem naprawdę pomylić pewne - w sumie
    > nieistotne szczegóły. Całość przytoczyłem jednak wyłącznie po to aby
    > zobrazować do czego może prowadzić powierzchowna ocena wyglądu zamiast
    > dokładnej analizy parametrów fizycznych.

    Ja rozumiem i rozwinąłem temat, by nikt nie miał wątpliwości jak
    sytuacja mogła wyglądać. Przy okazji może parę osób przybliży sobie
    wiedzę w zakresie pojazdów trochę zabytkowych :)

    > Ale dyskusja za sprawą mojego być może błędu w nazewnictwie (choć do
    > końca nie jestem jednak tego pewien) i być może nieścisłości w mało
    > ważnym przedmiocie (jakie znaczenie ma czy zamontowane sprężyny były od
    > F125 czy może od 127 albo 128 - ważne, że nie były od Zastawy, choć
    > wyglądały tak samo i dały się zamontować w miejsce właściwych - tego
    > jestem pewien) - jakoś wybiegła w obszar zupełnie przeze mnie nie
    > zamierzony zamiast skoncentrować się na istocie problemu opisanego powyżej.

    Takie uroki internetu - przy okazji można było ładnie zauważyć jak się
    temat rozwinął. Mechanizm dokładnie taki sam jak w tematyce
    reflektorowej. Ktoś tam zrobił sobie eksperyment, średnio działało ale
    pasowało, drugi nie zweryfikował, zerknął na jakąś stronę, pociągnął
    dalej i kłamstwo wielokrotnie powtarzane prawie się prawdą stało.

    > Tak więc darujmy sobie czepianie się słówek czy nawet niewiedzy w
    > materii zawieszeń czy w ogóle konstrukcji Fiatów i Zastawy

    Nie no, bez jaj - ja się słówek nie czepiam, ale w zakresie konstrukcji
    konkretnych pojazdów będę starał prostować fałszywe informacje.
    W końcu to grupa motoryzacyjna i być może komuś to się kiedyś przyda.

    > a zamiast
    > tego skupmy się na tym, co chciałem zobrazować tym przykładem i co - jak
    > najbardziej - dotyczy dyskusji na temat samoróbek reflektorowych i
    > oceniania efektów ich działania na podstawie wyglądu zamiast wyników
    > pomiarów parametrów działania.

    No i pełna zgoda -


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: