    From: Michał Lankosz <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Verilog - literatura
    Date: Tue, 29 May 2012 19:53:54 +0200

    W dniu 2012-05-29 00:32, MH pisze:

    > ===========
    >
    > Dzięki za podpowiedź. VHDL'a znam w miarę nieźle, literaturę też odpowiednią
    > posiadam, m.innymi VHDL for Designers (Sjoholm/Lindth). Mój młody będzie miał
    > na kolejnym semestrze Veriloga. Niestety na jego polibudzie VHDL raczej nie
    > cieszy się zbytnim powodzeniem. Coś tam podpatrywałem sobie na źródła
    > Verilogowe, ale jednak VHDL wydaje mi się bardziej przyjazny. A może jest to

    Mnie ominęły te wspaniałe tematy, ale przychylam się ku Verilogowi z
    powodu większej dla mnie czytelności opisu. Ja proponuję niech 'młody'
    pożyczy książkę z biblioteki i pokaże. Wg mnie jest dobra, bo bardzo
    szeroko omawia układy cyfrowe, omawia tworzenie bardziej złożonych
    maszynek, jest sporo schematów i jak pisałem opis w VHDL i Verilog
    często równolegle, czasem tylko jeden język. Co zawiera jest w spisie
    treści (http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&product
    ID=47240).
    Dawno już nie mam tej książki, niewiele z niej skorzystałem i sporo też
    wiedzy wyparowało. Będzie mnie stać i będę miał chwilę czasu na czytanie
    lub zmusi mnie do tego praca pewnie wejdę w jej posiadanie.

    > czy naprawdę jest tam wiele bloków opisanych i wytłumaczonych w dowolnym HDL?
    > Schematy w tych zagadnieniach nie są absolutnie żadnym problemem, więc
    > dogłębnie wyjaśniony opis HDL byłby b. porzyteczny ze schematem. Jak oceniasz,
    > czy ta pozycja spełnia te warunki?

    Nie bardzo wiem, co to znaczy dowolny HDL, o ile pamiętam są tam tylko
    te dwa co wymieniłem. Być może z przewagą jednak VHDL. Z tej książki
    raczej można się nauczyć prawidłowego projektowania układów cyfrowych, a
    Verilog jest raczej przy (dobrej!) okazji.

    Michał