  • 1. Data: 2012-05-27 14:27:32
    Temat: Verilog - literatura
    Od: " MH" <l...@W...gazeta.pl>

    Jak w temacie. Jakie pozycje książkowe sugerujecie do nauki?

    MH

  • 2. Data: 2012-05-27 14:53:26
    Temat: Re: Verilog - literatura
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    chyba wiadomo, "dzieła natchnione" BTC...

  • 3. Data: 2012-05-27 14:59:07
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a może kolega pójdzie na ambicje i coś w języku obcym?

  • 4. Data: 2012-05-27 21:59:34
    Od: " MH" <l...@N...gazeta.pl>

    identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):

    > a może kolega pójdzie na ambicje i coś w języku obcym?

    ==================

    A gdzieś to kretynie wyczytał, że ma być po polsku?

    MH

  • 5. Data: 2012-05-28 10:10:34
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-05-27 14:27, MH pisze:
    > Jak w temacie. Jakie pozycje książkowe sugerujecie do nauki?
    >
    > MH

    "Wprowadzenie do języka Verilog" Zbigniewa Hajduka wydaje się być dość
    przystępną książką. Poza tym "Podstawy projektowania układów logicznych
    i komputerów" Mano, Kime pokazuje podstawowe rozwiązania układów
    cyfrowych z opisem w Verilogu i VHDL równolegle, co może też być przydatne.

    Michał

  • 6. Data: 2012-05-29 00:32:33
    Od: " MH" <l...@N...gazeta.pl>

    Michał Lankosz <m...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > i komputerów" Mano, Kime pokazuje podstawowe rozwiązania układów
    > cyfrowych z opisem w Verilogu i VHDL równolegle, co może też być przydatne.

    ===========

    Dzięki za podpowiedź. VHDL'a znam w miarę nieźle, literaturę też odpowiednią
    posiadam, m.innymi VHDL for Designers (Sjoholm/Lindth). Mój młody będzie miał
    na kolejnym semestrze Veriloga. Niestety na jego polibudzie VHDL raczej nie
    cieszy się zbytnim powodzeniem. Coś tam podpatrywałem sobie na źródła
    Verilogowe, ale jednak VHDL wydaje mi się bardziej przyjazny. A może jest to
    na zasadzie 'jedni wolą blondynki, inni brunetki'. Wiadomo, na początku młody
    będzie musiał załapać,że to co pisze odbywa się nie sekwencyjnie jak program,
    lecz równolegle. Bo de facto nie jest to program, tylko schemat/opis, jak to
    zwał tak zwał... Pierwszą pozycję na pewno zakupię.. Pozycja druga, no i tu
    pytanie:

    czy naprawdę jest tam wiele bloków opisanych i wytłumaczonych w dowolnym HDL?
    Schematy w tych zagadnieniach nie są absolutnie żadnym problemem, więc
    dogłębnie wyjaśniony opis HDL byłby b. porzyteczny ze schematem. Jak oceniasz,
    czy ta pozycja spełnia te warunki?

    MH

  • 7. Data: 2012-05-29 19:53:54
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-05-29 00:32, MH pisze:

> [...]
    > Verilogowe, ale jednak VHDL wydaje mi się bardziej przyjazny. A może jest to

    Mnie ominęły te wspaniałe tematy, ale przychylam się ku Verilogowi z
    powodu większej dla mnie czytelności opisu. Ja proponuję niech 'młody'
    pożyczy książkę z biblioteki i pokaże. Wg mnie jest dobra, bo bardzo
    szeroko omawia układy cyfrowe, omawia tworzenie bardziej złożonych
    maszynek, jest sporo schematów i jak pisałem opis w VHDL i Verilog
    często równolegle, czasem tylko jeden język. Co zawiera jest w spisie
    treści (http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&product
    ID=47240).
    Dawno już nie mam tej książki, niewiele z niej skorzystałem i sporo też
    wiedzy wyparowało. Będzie mnie stać i będę miał chwilę czasu na czytanie
    lub zmusi mnie do tego praca pewnie wejdę w jej posiadanie.

> [...]
    > dogłębnie wyjaśniony opis HDL byłby b. porzyteczny ze schematem. Jak oceniasz,

    Nie bardzo wiem, co to znaczy dowolny HDL, o ile pamiętam są tam tylko
    te dwa co wymieniłem. Być może z przewagą jednak VHDL. Z tej książki
    raczej można się nauczyć prawidłowego projektowania układów cyfrowych, a
    Verilog jest raczej przy (dobrej!) okazji.

    Michał