  • Data: 2020-04-01 16:29:31
    Temat: Re: (W-wa) numeracja 5-cio cyfrowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik vari107 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >W roku bodajże 1986 lub 1987 przejeżdżałem jako 13-latek z ojcem
    >przez Kosowo (wtedy Jugosławia).
    >Zdziwiły mnie słupy telefoniczne i energetyczne z nieociosanych
    >drzew.
    >Nawet sęki były. Obcięli tylko gałęzie, powkładali nośniki dla
    >izolatorów i puścili przewody.

    A jak w reszcie Jugoslawii ?

    >Nie wiem jak to było mocowane do ziemi.

    Moze najprosciej .. tylko obcieli galezie :-)

> [...]
    >mieliśmy w kawalerce na Wawrzyszewie (Warszawa) z centrali Bielany II
    >35-60-xx (oczywiście pamiętam cały >numer, choć miałem wtedy 5 lat).
    >Był to rok 1978.
    >Później mieszkaliśmy w Piasecznie w domu jednorodzinny na peryferii i
    >tam też mieliśmy telefon 56-21-xx.
    >Były tylko dwa telefony w całej okolicy (powiedzmy kilometra). My i
    >sąsiad na przeciwko.
    >Sąsiad był sekretarzem POP i gdy ciągnęli mu telefon, to babcia
    >zapłaciła potężną łapówkę w $$$ (dał na to kuzyn z USA) i podłączyli

    A co tak kuzynowi zalezalo na telefonie babci ?
    Dal jakies drobne $ i zrobil przyjemnosc ... czy dzwonil do niej potem
    ... korzystajac z jakiejs automatycznej centrali MN ? :-)

    >Centrala piaseczyńska (czy też może konstancińska bo wg. niektórych
    >źródeł 2 tysiąc był stamtąd a na pewno był 3 i 4 tysiąc) była
    >Strowgerem.
    >Pewnego razu zepsuła się (to wiem dziś) maszynka sygnałowa.
    >Po podniesieniu słuchawki nie było sygnału zgłoszenia ale wybierając
    >cyfry np do Warszawy, dawało się dodzwonić. Podobnie z rozmowami
    >przychodzącymi. Nacechowanie abonenta >dawało brzdęknięcie dzwonka i
    >wiedziałem, że trzeba podnieść słuchawkę (dzwoniący nie dostawali
    >wołania tylko ciszę i trzeba było szybko podnosić by się nie
> [...]

    Mialem kiedys podobny objaw ... ale to byl rok 2010+.
    Wiec juz chyba nie Strowger :-)

    A moze jakis varistor zepsuty, co puszczal prad po podaniu napiecia
    dzwonienia ?

    >Pamiętam straszne problemy z telefonami w Warszawie w okolicy 1989
    >roku.
    >Sieć była wtedy już w strasznym stanie.
    >Wiele relacji było codziennie niesprawnych (albo w małym procencie).
    [...]
    >Sam chciałem raz zadzwonić do kumpla na Grochów w pilnej sprawie po
    >rezygnacji po kilkunastu minutach prób wpadłem na pomysł aby
    >zadzwonić przez Suwałki
    >Tak to wyglądało:
    >~887~82~10-7x-xx
    >I dodzwoniłem się.

    Ciagle rok ok 1989 ?

    Bo jak widac - ACMM juz byla ... i to starego typu, nie przez 0 ?

    J.