  • Data: 2020-04-11 19:43:48
    Temat: Re: (W-wa) numeracja 5-cio cyfrowa
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.04.2020 o 08:30, Piotr C. pisze:

    > - wynika z tego, że miasto-miasto było wcześniejszym, tymczasowym
    > rozwiązaniem. Czemu zdecydowano budować ACMM na pentakoncie a nie
    > E-10? Czemu w ogóle zakupiono licencję PC1000? Ogromny stopień
    > komplikacji przy nadal technice analogowej, ogólnie technologii
    > przedwojennej... Nie wiem. Podziwiam ludzi którzy biegle rozumieli
    > wszystkie aspekty jej działania. Ja kiedyś przeczytałem książke o tej
    > centrali i to była czarna magia, a był to czas kiedy sam budowałem
    > jakieś tam centralki z czego popadło, rozwiązywałem układy równań
> [...]

    Nazywanie central elektromechanicznych "analogowymi" to jakaś głęboka
    pomyłka. Wszystko jest od samiuteńkiego początku cyfrowe - już tarcza
    telefoniczna daje cyfrowe impulsy liczone na sztuki, a nie analogowe
    sygnały mierzone wartością prądu czy napięcia.

    Natomiast oczywiście - centrale rejestrowe w ówczesnej technologii to
    jest z jednej strony technologiczny majstersztyk, ale z drugiej - coś
    tak skomplikowanego, że mózg się lasuje. Jakim cudem to działało, nie da
    się pojąć.

    MJ