  • 11. Data: 2011-08-31 21:15:17
    Temat: Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a)

    >[...]
    > Bo jesli sie nie pomylilem, to musi sie krecic ponad 10 tys obrotow -
    > wiec albo naprawde wankel, albo konstrukcja rodem z motocykli lub F1
    >:-)

    Nie jest tak źle. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600).

    Czyli mniej więcej to, o co pytaczowi chodziło.

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2011-08-31 21:29:25
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
    > J.F<j...@p...onet.pl> napisał(a)

    > Nie jest tak źle. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600).

    O rety mój się aż do takich obrotów nie kręci... przy 6800 jest odcinka...

    A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie równe do 6500obr
    i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie płaskie ;)

    A na poważnie to pytanie godne flejma ;) Zalecana ostrożność w
    odpowiadaniu ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 13. Data: 2011-08-31 21:34:39
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka wrote:

    > Nie jest tak źle. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600).
    >
    > Czyli mniej więcej to, o co pytaczowi chodziło.

    I chyba go wycofali od tego roku bo nowej normy spalin nie spełaniał:P

    Ahrek.

  • 14. Data: 2011-08-31 21:35:26
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał(a)

    > O rety mój się aż do takich obrotów nie kręci... przy 6800 jest odcinka...
    >
    > A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie równe do 6500obr
    > i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie płaskie ;)

    Nie można mieć jednocześnie płaskiego przebiegu momentu i mocy.
    Żeby moment był płaski, moc musi rosnąć liniowo z obrotami.

    Civic odcina coś przy 8300, a moment ma dosyć płaski przebieg jak na
    quasi-sportowy samochód. A co jest lepiej? Co kto lubi:).

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2011-08-31 22:22:21
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: k...@o...pl

    > lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z silnikiem

    > o mocy 200kW i momentem 200nM?

    W samochodach jest roznie. W sensie odczuwania.
    W motocyklach, ktorymi jezdze od 20 lat jest tak, ze mam moto, ktore ma 106KM.
    Na moto to nieduzo. Ale ma 126 Nm momentu. Objawia sie to tym, ze na swiatlach
    nawet szlifierki wyscigowe mi nie podskakuja (2.9 sek do setki). Powyzej 150 km/
    h zaczynaja mnie doganiac, przy 200 km/h uciekaja. Raz ze opory powietrza mam w
    porownaniu z nimi kolosalne (naked bike), dwa, ze wtedy pomaga im moc. Wnioski
    sam wyciagnij.
    kapec

  • 16. Data: 2011-08-31 22:49:12
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości
> [...]

    albo Celica VII 1.8 TS ma 192KM (6800) 180Nm. Odcinka przy 8400..

    pozdrawiam

  • 17. Data: 2011-09-01 00:13:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-31 17:39, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Abstrakcyjnie:
    > lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z silnikiem
    > o mocy 200kW i momentem 200nM?

    Lepiej (zakładając że "lepiej" oznacza dla Ciebie żeby dało się szybciej
    jeździć) silnik który ma 200kW.
    Moc do zdolność do wykonywania pracy przez silnik, czyli większe
    możliwości napędzania samochodu.

    Moment obrotowy tak jak go podajesz to wartość statyczna i nie mówi
    zupełnie nic.
    Żeby mieć 400Nm, wystarczy powiesić około 40kg na metrowym kiju poziomo
    i już masz 400Nm - jak się domyślasz do napędu niczego się to nie nadaje.

    Dlatego w motoryzacji podaje się wartość momentu obrotowego przy danej
    prędkości obrotowej - tu już coś wiadomo, bo iloczyn tych parametrów to
    moc.
    Znając moc w punkcie w który silnik generuje maksymalny moment i moc w
    punkcie gdzie jest maksymalna moc można nawet powiedzieć coś o jego
    charakterystyce.

  • 18. Data: 2011-09-01 00:13:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
    > J.F<j...@p...onet.pl> napisał(a)

    > Nie jest tak źle. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600).

    200KM a 200kW to jednak spora różnica :)

  • 19. Data: 2011-09-01 01:09:40
    Od: to <t...@x...abc>

    begin kapec

> [...]
    > 150 km/ h zaczynaja mnie doganiac, przy 200 km/h uciekaja. Raz ze opory
    > powietrza mam w porownaniu z nimi kolosalne (naked bike), dwa, ze wtedy

    Wnioski są takie, że masz lepsza trakcję albo lepsze umiejętności.

  • 20. Data: 2011-09-01 08:55:02
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-08-31 21:15, *Tomek Kańka* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Nie jest tak źle. Civic Type-R ma 201KM(7800)/193Nm(5600).
    >
    > Czyli mniej więcej to, o co pytaczowi chodziło.

    Tyle, że pytaczowi o kW chodziło, a to blisko 270 KM :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)