  • 11. Data: 2012-07-29 12:36:36
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 28.07.2012 r. 22:12, Przemek O pisze:

    > Szkoda tylko, że zapaskudził grupę. Kiedyś tutaj co prawda był mniejszy
    > ruch, a najlepsze tematy to te 'około programistyczne', jednak dało się
    > też wyszukać interesujące nas zagadnienia. Teraz dzięki firowi i jego
    > wcieleniom jest taki syf, że pytając w wyszukiwarce o cokolwiek,
    > wyskakują 'kleszczowe utyskiwania na indolencje służby zdrowia'.
    To jest immanentny problem Usenetu. Albo centralna, webowa, wygodna
    wyszukiwarka pełnotekstowa, uwzględniająca spam i trollociąg w wynikach,
    albo osobista, z KFem, nie tak wygodna i np. nie pełnotekstowa (e.g. bez
    podstawień, bez odmiany).
    Międzynarodowe grupy poradziły sobie z tym tworząc obok podstawowych,
    otwartych -- moderowane (tu tkwi oczywiście problem punktu decyzyjnego w
    osobie moderatora, dlatego musi istnieć alternatywa).
    {p.c.p,p.c.l.c}.moderowana CFV?

  • 12. Data: 2012-07-29 13:06:34
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 29-07-2012 12:36, n...@m...invalid wrote:

> [...]
    > otwartych -- moderowane (tu tkwi oczywiście problem punktu decyzyjnego w
    > osobie moderatora, dlatego musi istnieć alternatywa).

    Jestem przeciwny jakiejkolwiek moderacji. Aczkowiek chialbym miec
    systemem dyskusyjny ktory:

    a) Jest tak samo wygodny w czytaniu jak newsy. (Zadnych przegladerk www)
    b) Jest rozroszony i nie ma wlasciciela.
    c) Kazdy dyskutant jest unikalnie identyfikowany i veryfikowany (np.
    Rejestracja z weryfikacja z Karty Kredytowej);
    d) Kazdy post jest popisany cyfrowo i jednoznacznie przypisany dyskutantowi
    e) Istnieje system punktowania postow / dyskutantow z podzialem na
    merytoryka, stylistyka, kultura osobista idp.
    f) Kazdy moze sobie zrobic black_liste na postawie punktacji.

    Jak na razie tylko newsy sa do w/w zblizone.

    Pozdrawiam

    Marek

    Niestety e bez moderacji jest trudne do realizacji.

  • 13. Data: 2012-07-29 14:33:53
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2012-07-29 12:10, M.M. pisze:

    > Związek jest prosty: niektóre osoby (np. niesłyszące) mają utrudnioną naukę
    > posługiwania się tekstem, choć są inteligentne i na co dzień sympatyczne.
    > Pozdrawiam

    Sugestię zrozumiałem ale nadal nie widzę związku z _firem_.
    Inteligentny człowiek nie śmieci na grupie dyskusyjnej, niezależnie od
    przyczyn trudności posługiwania się słowem pisanym. Czy to
    niepełnosprawny czy obcokrajowiec ledwo znający język, w którym usiłuje
    coś napisać.
    W przypadku fira, gdy on pisze nie na temat to jest OK, ale zwróć mu
    uwagę, że pisze nie na temat, to okazuje się, że to ty piszesz nie na
    temat. Ten facet ma po prostu bardzo rozbudowane poczucie zajebistości,
    a niechlujstwo w pisaniu wynika jedynie z tego, że ma w głębokim
    poważaniu czytających. _ON_ to napisał, nie ważne czy na temat czy nie,
    a skoro czytający się przy tym męczy to jego problem (czytającego).

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2012-07-29 14:38:10
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 29.07.2012 r. 13:06, Marek Borowski pisze:
    > Jestem przeciwny jakiejkolwiek moderacji.
    Ja również. Z *.moderowana bym nie korzystał. Ale nie mam lepszego
    pomysłu jak /na teraz/ zapobiec odpływowi postujących.

> [...]
    > f) Kazdy moze sobie zrobic black_liste na postawie punktacji.
    >
    > Jak na razie tylko newsy sa do w/w zblizone.
    [...]
    > Niestety e bez moderacji jest trudne do realizacji.
    Podzielam wszystko powyższe poza c). Inaczej wiązałoby personalnie z
    tożsamością w sieci. Nie do przyjęcia w dzisiejszych czasach.

    d) można zapewnić PGP/GPG, ewentualnie S/MIME/X.509.

    e) i f) może zapewnić jakiś system p2p, crowd-sourcing (podobny rating
    stosuje angielska Wiki), ale do tego wymagane byłoby ustandaryzowanie
    scorefile'i.

    Por. także WOT/Web of Trust, Monkeysphere.

  • 15. Data: 2012-07-29 14:38:55
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2012-07-29 14:33, Kviat pisze:
    > W przypadku fira, gdy on pisze nie na temat to jest OK, ale zwróć mu
    > uwagę, że pisze nie na temat, to okazuje się, że to ty piszesz nie na
    > temat.

    I że jesteś dresem :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2012-07-29 16:06:59
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 29 Jul 2012 13:06:34 +0200, Marek Borowski napisał(a):

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    >

    > Marek
    >
    > Niestety e bez moderacji jest trudne do realizacji.

    Kolega ma te same poglądy, co pewien moderator z elektroda.pl.
    Gratuluje.
    Z takimi kryteriami, to dopiero byloby popieprzone.
    Może podasz przykłady punktowania wg Ciebie?

  • 17. Data: 2012-07-29 16:40:13
    Temat: [OT] Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 29.07.2012 r. 16:06, Jacek pisze:

    > Kolega ma te same poglądy, co pewien moderator z elektroda.pl.
    > Gratuluje.
    > Z takimi kryteriami, to dopiero byloby popieprzone.
    Ścisłowcy raczej ograniczyliby się do punktów za wkład merytoryczny,
    które byłyby fałszowane pozamerytorycznymi głosami osób wrażliwych na
    formę (cf. SO). To prawda, zapewne doskonałej równowagi by nie było.

    Oczywiście przedpiśca uwzględnia różnicę między systemem punktowym
    scentralizowanym (Elektroda), być może obligatoryjnym, a rozproszonym,
    całkowicie dobrowolnym (mam WoT w wyszukiwarce, ale używam sporadycznie)?

  • 18. Data: 2012-07-29 17:13:29
    Temat: Re: [OT] Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sun, 29 Jul 2012 16:40:13 +0200, no+spam napisal:

    > Ścisłowcy raczej ograniczyliby się do punktów za wkład merytoryczny,
    > które byłyby fałszowane pozamerytorycznymi głosami osób wrażliwych na
    > formę (cf. SO). To prawda, zapewne doskonałej równowagi by nie było.

    Skrajni ścisłowcy mogliby uznać treści merytoryczne za niekompatybilne
    z konkursem popularności.

    > Oczywiście przedpiśca uwzględnia różnicę między systemem punktowym
    > scentralizowanym (Elektroda), być może obligatoryjnym, a rozproszonym,
    > całkowicie dobrowolnym (mam WoT w wyszukiwarce, ale używam sporadycznie)?

    Nie znam elektrody, ale podobne rozwiązanie działa na Stackoverflow. Cierpi
    w pewnym stopniu na ten sam problem co WOT ("bezpieczne strony" vs.
    niepopularne, plus aspekt biznesowy), ale niektórzy sobie chwalą.

    Edek

  • 19. Data: 2012-07-29 19:43:21
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 29-07-2012 16:06, Jacek wrote:

    > Kolega ma te same poglądy, co pewien moderator z elektroda.pl.
    > Gratuluje.
    Ale widziesz roznice pomiedzy tagowaniem a banowaniem ?

    > Z takimi kryteriami, to dopiero byloby popieprzone.
    > Może podasz przykłady punktowania wg Ciebie?

    Np. ocena od -5 do 5. Przy czym mozna uwzglednic wage dla wystwiajacego
    ocene. Np. Jesli oceniam RM na 0 to jego oceny wogole by nie byly
    uwzgledniane w sumarycznej ocenie posta ktorego filtruje.

    Zalozmy iz jest 5 osob

    A, B, C, D, E

    Przypisalem im ocene A=1, B=0, C=5, E=3

    Ktos pisze posta

    A ocenia na 1
    B ocenia na -5
    C ocenia na 4
    E nie ocenia.

    Sumaryczna ocena jest 21 czyli bardzo wartosciowy.

    Ale jesli ktos ocenia uzytkownikow A=3, b=3, C=3 itd

    to w jego przypadku post bedzie oceniony na -2 czyli nisko.

    Uwzglednilem podzial kryteriow dlatego ze np. dla mnie wylacznie jest
    istotna merytoryka, ale np. dla wspominanego przez Ciebie moderatora juz
    brak kropki jest problemem.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 20. Data: 2012-07-29 19:56:15
    Od: " overlord fir" <f...@W...gazeta.pl>

    Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał(a):

    > I że jesteś dresem :)

    głąbem ;) ( niestety nie moja wina, powinienem dostac odszkodowanie za
    omylkowe czasem czytanie tego szajsu ktory tu produkujecie z kolegami na
    adekwatnym sobie poziomie )