  • 21. Data: 2014-11-14 14:14:28
    Temat: Re: Wciśnięty pedał hamulca
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    9f@babcia-workstation
    *Maciek "Babcia" Dobosz* napisał(-a):

    > Wczoraj wieczorem dość sporo musiałem pojeździć po centrum Warszawy.
    > Sporo było stania na kolejnych światłach. I tak się zastanawiam czemu
    > większość kierowców stojąc na światłach ma wciśnięty pedał hamulca co
    > widać po światłach z tyłu. I tak często wszyscy przed światłami.
    > Wygląda to tak że dojazd do świateł, hamowanie i pozostanie z
    > wciśniętym hamulcem do chwili ruszenia po zmianie świateł. I to na
    > równej, poziomej jezdni. Jak świateł nie ma a tylko np. wyjazd z
    > podporządkowanej to hamulca nie trzyma prawie nikt. Ciekawe skąd taki
    > nawyk u wielu siedzących za kółkiem.

    Mnie bardziej dziwi skąd nawyk nie używania kierunkowskazów. Aż mam
    czasmi ochotę wysiąść z autka z młotkiemi i takim patafianom zaraz je
    porozbijać jako zbędne.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 22. Data: 2014-11-14 14:21:53
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 14 listopada 2014 14:10:43 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ale namachasz się więcej.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Ale przed każdym przeglądem nie wyda kasy na naprawę ręcznego. Ręczny jest dotąd
    dokąd się go używa.

  • 23. Data: 2014-11-14 14:25:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-14 14:21, k...@g...com pisze:

    > Ale przed każdym przeglądem nie wyda kasy na naprawę ręcznego. Ręczny jest dotąd
    dokąd się go używa.

    Jak się jeździ, to się używa. Ale nie trzeba do tego celu używać go na
    każdych światłach - szczerze wątpię, czy akurat to miałoby przedłużać
    jego żywotność.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2014-11-14 14:38:49
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Ale namachasz się więcej.

    Zalezy w ktorym aucie. Co prawda rzadko uzytkowany ale w jednym mam
    elektryczny to tylko ruch palcem i cyk. Jesli swiatla sa dlugie i stoje
    daleko w kolejce to zdecydowanie zwalniam noge. Gdy zmieniaja sie swiatla to
    jeszcze mam spokojnie kilkanascie sek.
    Ale umowmy sie, ze w przewazajacej wiekszosci w kraju takim jak PL auto w
    ogole nie musi stac na hamulcu.

  • 25. Data: 2014-11-14 14:43:04
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piątek, 14 listopada 2014 14:14:28 UTC+1 użytkownik Big Jack napisał:

    > Mnie bardziej dziwi skad nawyk nie uzywania kierunkowskazow. Az mam
    > czasmi ochote wysiasc z autka z mlotkiemi i takim patafianom zaraz je
    > porozbijac jako zbedne.

    Wiesz, to ze ktos nie uzywa kierunkowskazu to maly problem. Gorzej, gdy
    sygnalizuje nim cos innego niz w rzeczywistosci robi ;)

    A mlotek rezerwuje na tych, ktorzy stojac dwa metry za mna swieca mi w
    lusterko wsteczne.

    Pozdrawiam
    MK

  • 26. Data: 2014-11-14 14:43:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-14 14:38, Czesław Wiśniak pisze:

    > Ale umowmy sie, ze w przewazajacej wiekszosci w kraju takim jak PL auto
    > w ogole nie musi stac na hamulcu.

    Możemy się tak umówić, często się umawia jakieś mało realne założenia
    dla wykazania jakiejś tezy, tylko po co to robić w tym przypadku?

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2014-11-14 14:52:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .net...

    > Ja twierdze, ze w miastach majacych wiecej niz jedno skrzyzowanie ze
    > swiatlami takie nawyki przyprawiaja o zakwasy.

    Jakie zakwasy? Od trzymania sprzęgła?

    > Mnie szkoda sil.

    Sił?

    Miałem tak lata temu w Punto gdy sprzęgło było zepsute i chodziło tak ciężko
    że linkę urywało. We współczesnym sprawnym samochodzie nie spotkałem się z
    tym że sprzęgło wymaga siły. Wręcz przeciwnie zwykle chodzi dla mnie zbyt
    lekko i nie mogę nogi oprzeć tylko trzymać napiętą.

    > Jak jade
    > manualem, stoje na hamulcu i luzie

    No to się noga od sprzęgła więcej napracuje bo musi wykonać dwa ruchy w dół
    i w górę zamiast jednego w dół -leżenie- i jednego w górę.

    >, czasami na recznym. Jak automatem,
    > wiadomo, na hamulcu.

    To wiadomo, dlatego do korków automat jest fajniejszy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2014-11-14 15:01:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup

    > Ruszę z recznego tak samo szybko

    Bo Ty ruszysz z ręcznego natomiast większość wrzuci hamulec zwolni ręczny i
    dopiero ruszy. Druga sprawa jest taka że ludzie nie_przewidują_. Mimo n lat
    doświadczenia ciągle nie pojęli tego że po pomarańczowym jest zielone i bieg
    i sprzęgło mogą wrzucić już na pomarańczowym.

    > , a gdy stoisz drug i dalej to juz jest bez znaczenia.

    Gdyby tak było to na zielonym przejeżdżało by znacznie więcej samochodów.
    Niestety u nas to wygląd atak że jak stoją na hamulcu to ruszają sprawnie
    jak na ręcznym to najczęściej (są wyjątki) dopiero jak się zapali zielone to
    szukają biegu i zwalniają hamulec, albo co gorsza robią to dopiero jak ten
    stojący przed nimi ruszy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2014-11-14 15:20:48
    Od: Tomasz Finke <t...@s...pl>

    W dniu 2014-11-14 o 12:17, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Dlatego, między innymi, wynaleziono hamulec ręczny.

    Przy automacie chcąc stać na D musisz trzymać hamulec nożny.

    T.

  • 30. Data: 2014-11-14 15:23:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Czesław Wiśniak wrote:

    > Zalezy w ktorym aucie. Co prawda rzadko uzytkowany ale w jednym mam
    > elektryczny to tylko ruch palcem i cyk.

    i czekamy 5 sek. zanim odpuści

    --
    mst <at> gazeta <.> pl