  • Data: 2014-08-29 20:18:05
    Temat: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    No ale A.L. w USA bywaly, to chyba wie co pisze :-)

    >Ołowiowa (z lat 1989 i wcześniej) absolutnie się z wodą
    >nie miesza...

    No ... jestes pewien ze jak do 10 tys litrow wlejesz wiadro wody, to
    sie to wiadro w calosci z powrotem na dole uzbiera ?

    Poza tym nie wiem jak w USA, ale na polskich drogach to sie miesza :-)
    Na parkingu sie rozwarstwi, ale po chwili znow wymiesza :-)

    >A nowa, bezołowiowa ma z reguły w roli utleniacza alkohol etylowy
    >(9-10% całej objętości paliwa, >90% to mieszanka węglowodorów),
    >który skutecznie wchłonie małe ilości wody jakie znalazłyby się
    >w zbiorniku na stacji przypadkiem. A jakiekolwiek większe ilości
    >wody (rzędu 2%) spowodowałyby że cały alkohol z tą wodą

    ale 1% od cysterny to jest 500zl u nas, a w USA kilkadziesiat $ :-)

    >wytrąciłby się z mieszanki paliwa i zassanie czegoś takiego
    >do silnika natychmiast byłoby wykryte przez każdego,
    >nawet całkiem zielonego kierowcę. Zarówno dolnej warstwy
    >(alkohol rozcieńczony wodą nie jest palny)

    Jestes pewien ? Jakby sie emulsja zrobila, i pare drobnych kropelek
    wody wpadlo do cylindra ... chyba bys nie zauwazyl.

    >jak i górnej warstwy
    >(węglowodory bez alkoholu w roli utleniacza dałyby duże stuki).

    Z weglowodorami jest roznie, przez dekady alkoholu nie dodawali.
    A zielony kierowca moze miec problem z rozpoznaniem "stukow",
    szczegolnie ze malutkich.

    J.