  • Data: 2014-08-30 11:11:03
    Temat: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 30 Aug 2014 01:27:40 +0200, PiteR napisał(a):
    > Problem? Żaden. Oglądam bardzo dużo filmików z Hameryki o naprawach
    > samochodów, tuningu i podziwiam ich narzędzia oraz czesci zamienne, że
    > wszystko jest w sklepach (a nie w 200 tys mieście brak gwintownika)
    >
    > np półoś kompletna
    > w Hameryce 110 dolarów w Polsce 900zł

    Po pierwsze - u nas jest 23% VAT. Taka tam skladka na panstwo, dzieki
    ktorej mamy np 3 miesiace czekania do darmowego lekarza, bezplatne
    studia czy emerytury. Choc to pierwsze ponoc trafilo i do USA.

    U nich podatek wynosi do kilku procent, i dowiesz sie o nim przy
    kasie. Nie bedzie 110$, tylko 115,50

    Druga sprawa ... a ta poloska to do czego ?
    Czesci samochodowe to temat - rzeka, i to jak Moskwa szeroka.
    Poloska z dwoma przegubami to akurat skomplikowany wyrob, zlozony z
    paru precyzyjnie obrobionych czesci. Byle kto tego nie zrobi, trzeba
    miec dobrze wyposazona firme i fachowcow. Maszyny beda kosztowaly
    grube miliony. No ale potem jak juz produkcja seryjna ruszy, to
    amortyzacja nie jest znow taka droga.
    Z drugiej strony jakos tak sie przyjelo ze ceny detaliczne czesci sa
    bardzo wysokie. Jakby tak podsumowac caly samochod w/g cen sklepowych,
    to wyszloby cos 4x wiecej. Po cenach aso moze i 10x wiecej.
    I mysle ze w USA to podobnie wyglada :-)

    Wiec glowne pytanie czy to czesc do aktualnie produkowanego modelu,
    dojrzalego, historycznego, oryginal, uznany zamiennik, chinszczyzna,
    lezak magazynowy ...

    > Tylko raz byłem w samoobsługowym ale to było w UK. W Polsce jeszcze nie
    > czas na takie. Zbyt dużo złodziei tu mieszka.

    W sensie ze nawet samemu sie kasowalo ?
    Zajdz do Tesco - chyba sie za bardzo poklocili z kasjerkami i ustawili
    tez kasy samoobslugowe.
    I nie wiem - kradna ludzie mniej przy nich czy wiecej.

    > Możesz też podać. Ja mam w domu 30/2 Mbps a w samochodzie 4/1 Mbps
    >
    > Niektórzy youtuberzy sa bardzo płodni i to w Full HD więc zaciekawiło
    > mnie jaki tam macie internet.

    Ja mam np 100/100, ale to swego rodzaju wyjatek i przypadek.
    Ale myslisz ze po 1M nie da sie wyslac krotkiego filmu do YT ?

    J.