    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <1...@4...com> <ltfhjp$i35$1@dont-email.me>
    <3...@4...com> <ltfrj8$3mf$1@dont-email.me>
    <e...@4...com>
    <Pine.WNT.4.64.1408261106010.1536@quad> <ltj3f5$rhd$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <u...@4...com>
    <a...@g...com>
    <ltmqf1$jsi$1@node2.news.atman.pl> <ltoja1$hsj$1@dont-email.me>
    <5400c3df$0$2360$65785112@news.neostrada.pl> <ltqvok$i2l$1@dont-email.me>
    Date: Sat, 30 Aug 2014 11:37:48 +0200

    Dnia Fri, 29 Aug 2014 17:44:47 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Jestem pewny że wlanie wiadra wody do 10 tysięcy litrów
    > nie wzbogaci stacyjnika w żaden sposób aby był sens to robić...

    W USA ? Bo wiesz, jak on te 10 tys sprzedaje codziennie,
    a wiadro kosztuje 50zl, to mamy druga pensje w Polsce ...
    I to nie musi byc stacyjnik, to moze byc np kierowca cysterny.
    Ktory wie, ze taki prywaciarz nie wysle probki do analizy, bo za
    drogo.

    Z ciekawostek to slyszalem kiedys ze benzyna w transporcie znikala.
    plomby nienaruszone, a dociera nieco mniej. Sledza kierowce, prosto z
    hurtowni jedzie pod stacje i nalewa do pusta, a troche ubylo.
    Benzyna swoja rozszerzalnosc cieplna ma, przeplywomierze tez nie sa
    dokladne.
    I dopiero trzeba bylo sledzic w drodze powrotnej, zeby zobaczyc ze w
    cysternie zawieszone pare wiader ...

    > A co do mieszania się z benzyną ołowiową - woda nie miesza się.

    Ale tak na poziomie 0.1% tez nie ?

    > Nic podobnego. Tak jak oliwa z wodą się nie miesza tak i ołowiowa.

    Powstrzasaj przez pol godziny :-)

    > Co innego nowa bezołowiowa z 10% alkoholu...

    Ale teraz jest tylko nowa :-)

    > Jasne. Jak ktoś lubi ryzykować czyszczenie zbiornika
    > po przesadzeniu z wodą to proszę bardzo...

    A po co czyscic, jesli wystarczy zarowke sygnalizujaca wykrecic ? :-)

    > Parę drobnych kropelek nie... ale...
    > Emulsja z czego? W momencie gdy na stacji w zbiorniku
    > podziemnym paliwo się rozwarstwi na alkohol i benzynę
    > to zależy gdzie jest tam ssak do pompy albo będzie brał
    > "czystą" benzynę, bez utleniacza, albo sam alkohol z wodą.
    > Jak sobie zatankujesz takiego syfu to nie ma mowy o
    > drobnych kropelkach - nie wiem ile Ty tankujesz, ale ja pełny bak.

    No, ja tam troche paliwa w baku zazwyczaj mam. A potem wyjezdzam na
    polskie drogi i po chwili w zbiorniku jest emulsja :-)

    Poza tym teraz dieslem jezdze i podejrzewam ze nawet pare % wody w
    postaci emulsji byloby niezauwazalne, przynajmniej na rozgrzanym
    silniku. Jak sie troche ON wtrysnie to ten silnik pojedzie :-)

    Co prawda diesle maja jakies filtry i odstojniki wody, a beznyny nie
    ... ale to chyba na wypadek zimowych mrozow :-)

    > Bo dodawali utleniacze na bazie związków z ołowiem właśnie...

    Nie nie, nie utleniacze. Czteroetylek przeciwstukowy.

    > Teraz te związki zastępuje alkohol i zmienia nieco wpływ wody na paliwo.

    Dodatkow mozliwych jest sporo, alkohol to chyba ostanio, w ramach mody
    na biopaliwa.

    > Trzeba by zrobić eksperyment i sprawdzić jak stuka :-)

    Ja mialem auto z gaznikiem i przerywaczem do regulacji, to mniej
    wiecej wiem. Inni moga nie zwrocic uwagi, albo silnik moze byc dobrze
    wyciszony. A swoja droga ... czy aby na pewno wtrysk wody wywola
    stuki, czy wrecz odwrotnie ...

    Raz zatankowalem jakies cudo a nie paliwo, to byly dopiero odglosy.
    Jakby ktos wysypywal szpilki na stol - wiele krociutkich stukow, jakby
    szum ... wtedy sie ratowalem denaturatem :-)

    J.