    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Date: Sat, 30 Aug 2014 12:04:13 -0500

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
    news:XnsA399DBD783FAelektronik@localhost.net...

    > Problem? Żaden. Oglądam bardzo dużo filmików z Hameryki o naprawach
    > samochodów, tuningu i podziwiam ich narzędzia oraz czesci zamienne
    >
    > np półoś kompletna
    > w Hameryce 110 dolarów w Polsce 900zł

    Prawdopodobnie porównujesz cenę ośki "kompatybilnej" a nie oryginalnej
    z ceną w Polsce półośki oryginalnej.
    Najprawdopodobniej jeszcze nie nowej tylko "odnawianej" (reconditioned).
    Polega to na tym, że jakaś fabryka skupuje półośki zużyte, rozbiera je,
    czyści ze smaru, piaskuje, oderdzewia potem wymienia panewki w przegubach
    i inne zużyte ruchome części, pociąga sprayem czarną farbą, nakłada nowy
    smar, zakłada nowe gumowe osłony i wyglądającą jak nową pakuje do pudełka.

    Nic oczywiście nie ma w tym złego i taka półośka prawidłowo odnowiona
    będzie pracować w aucie jak nowa, ale nie ma sensu porównywać do ceny
    nowej bo jednak materiałów mniej, robocizny mniej, specjalistycznych
    maszyn mniej (tokarki, obrabiarki CNC niepotrzebne itp, itd).

    Niedawno miałem "przyjemność" wymieniać obie ośki w mojej Hondzie
    Accord 2004. Oryginalna półośka Hondy w sieciach sprzedaży części Hondy
    to koszt rzędu $380-400 za sztukę. Kompatybilna półośka w Autozone $110.
    I teraz kupując tą z Autozone płacisz dodatkowe $80 kaucji którą dostajesz
    spowrotem jak przyniesiesz swoją starą półośkę w pudełku do sklepu.
    Czujesz teraz o co tu chodzi?

    > Jesteś świadom że ludzie wrzucaja filmiki ze sklepów? np ceny w Japonii
    > albo w Norwegii i jakie tam ciekawe jedzonka mają.

    No jestem świadom że ludzie różne filmiki na youtube wysyłają...
    Ale akurat cenami w Norwegii czy Japonii to zainteresowałbym się
    dopiero jak bym się tam wybierał na wycieczkę albo na jakiś kontrakt.

    > Tylko raz byłem w samoobsługowym ale to było w UK.
    > W Polsce jeszcze nie czas na takie. Zbyt dużo złodziei tu mieszka.

    Części samochodowe w dużych sklepach samoobsługowych jak właśnie
    Autozone też są za ladą i pracownik wysłuchawszy do jakiego auta, do
    jakiej wersji auta i rocznika potrzebujesz jakiś detal sprawdza w komputerze
    w bazie danych co to za część, gdzie w magazynie leży na jakiej półce
    i przynosi Ci ją do ręki w pudełku lub worku, jak fabryka zapakowała.
    Na sali samoobsługowej będziesz miał zwykle narzędzia, oleje, pierdółki
    takie jak zapachy czy akcesoria, wycieraczki lub żarówki, ale nie półośki.

    > Możesz też podać. Ja mam w domu 30/2 Mbps a w samochodzie 4/1 Mbps
    >
    > Niektórzy youtuberzy sa bardzo płodni i to w Full HD więc zaciekawiło
    > mnie jaki tam macie internet.

    Ja mam internet w domu nie zmieniany od jakichś 6-7 lat...
    O ile dobrze pamiętam jest download 2.5Mbps a upload 650kbps.
    Z roku na rok odkładam zmianę tego internetu bo nie mam zbyt
    dużej motywacji a leniwy jestem :-)

    Jeśli nie interesuje Cię jaki *ja* mam internet a interesuje Cię jaki można
    mieć internet to tu masz przykład pierwszy z brzegu:

    XFINITY Internet Extreme 105

    Download SPEEDS UP TO 105 Mbps

    $89.99/month
    (for the first 12 months)

    Extras:
    - $25 VisaR Prepaid Card
    - Access to millions of WiFi hotspots nationwide
    - Backed by the 30-Day Money-Back Comcast Customer GuaranteeT

    A drobnym maczkiem masz:

    Offer ends 9/21/14. Restrictions apply. Not available in all areas. Limited
    to new residential customers. Requires subscription to Extreme 105 Internet
    service. Equipment, installation, taxes and fees extra, such charges and
    fees subject to change during and after the promotion. After applicable
    promotional periods, or if any service is cancelled or downgraded, regular
    rates apply. Comcast's current monthly service charge for Extreme 105
    Internet service is $114.95 (pricing subject to change). Internet service
    limited to a single outlet. May not be combined with other offers. WiFi
    claim based on April and October 2013 studies by Allion Test Labs. Actual
    speeds vary and are not guaranteed. Not all features, including Constant
    GuardR Protection Suite, are available with Macintosh systems. 30-Day
    Money-Back Guarantee applies to one month's recurring service charge and
    standard installation up to $500. Prepaid card mailed to Comcast account
    holder within 18 weeks of activation of all required services and expires in
    90 days. Prepaid cards issued by Citibank, N.A., pursuant to a license from
    Visa U.S.A. Inc. and managed by Citi Prepaid Services. Cards will not have
    cash access and can be used everywhere Visa Prepaid cards are accepted. Call
    for restrictions and complete details. C2014 Comcast. All rights reserved.
    NortonT is a trademark of Symantec Corporation