  • Data: 2013-03-07 21:23:57
    Temat: Re: Wiedza tajemna Lakierników poszukiwana
    Od: "Arbiter" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:5138eed2$0$1225

    > Mam stary, pochodzący z DDR pistolet do malowania, i kompresor z makro.
    > Wpadłem kiedyś do sklepiku po lakier, dostałem 2 puszeczki, zmieszałem,
    > pomalowałem, ładnie wyszło. Drugim razem wpadam i mówię lakier proszę, a

    lakierowanko.info

    Masz do wyboru ogólnie
    - lakier akrylowy czyli np czerwony, biały - lakierujesz i jest to
    jednocześnie kolor i lakier w jednym
    - lakier z bazę i klarem - osobno kladziesz kolor (zwykle metallic) a osobno
    bezbarwny

    Pośród tych lakierów z baz i klarem masz do wyboru ogólnie tzw "konwencję" i
    lakiery wodne. Konwencjonalny jest zakazany przez EU i formalnie nie mozesz
    go uzywac do lakierowania samochodu. Kupujac musisz podpisac oswiadczenie że
    nie wykorzystasz go do malowania samochodu ale np do drzwi w stodole - wtedy
    ok.
    Obowiązują lakiery wodne - wodorozcieńczalne (tak naprawde specjalną wodą
    również kupowaną w mieszalni)

    Komwencja jest ok. Możesz brać te z allegro. Akryl to tak jak kiedyś Polonez
    był malowany

    Oczywiście wszystkie lakiery są z utwardzaczem - inaczej nie ma sensu.